آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

واکنش همتی به هشدار رئیسی درباره انحلال بانک‌های متخلف

عبدالناصر همتی رییس پیشین بانک مرکزی در واکنش به اظهارات رئیسی درباره انحلال برخی بانک‌ها نوشت: خوب بود که جناب آقای رئیسی…

فروش 820 میلیون تومان طلا قاچاق



اخبار,اخبار اقتصادی,طلا

معاون وزیر اقتصاد گفت: در 5 ماهه نخست امسال نیز به میزان 820 میلیون تومان طلا و جواهر به فروش رساندیم.

امین دلیری در خصوص میزان فروش طلا اظهار داشت: به طور کلی طلا و جواهرات در سال گذشته به میزان 330 میلیارد ریال (33 میلیارد تومان) بوده است.

رئیس سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی در گفت‌و‌گو با  جوان، افزود: همچنین در 5 ماهه نخست امسال نیز به میزان 820 میلیون تومان طلا و جواهر به فروش رساندیم.

وی همچنین در خصوص تفاوت آمار غیر رسمی و رسمی قاچاق در کشور نیز گفت: آمار غیررسمی به منزله برآورد کارشناسان است که این برآورد رقم 24 میلیارد دلار که شامل یک سوم واردات شامل می‌شود، را نشان می‌شود.

رئیس سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی تاکید کرد: این رقم 24 میلیارد دلار شامل تمام کالاها می‌شود که البته آمار رسمی عدد یک میلیارد دلار را نشان می‌دهد که البته بازهم قابل اعتنا نیست و ما باید در این زمینه تدابیر خاصی بیاندیشیم.

دلیری تصریح کرد: با توجه به سیستم جامع یک پارچه اطلاعات و البته طرحی که با همکاری وزارت اطلاعات، قوه قضاییه، نیروی انتظامی، ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و سازمان جمع آوری و فروش فروش اموال تملیکی تعریف خواهد شد، اطلاعات مربوط به قاچاق را مکانیزه می‌کند.

وی ادامه داد: در واقع کامیون‌های حمل کالا که کددار می‌شوند قابل رهگیری خواهند بودکه قاچاق کالا کاملا شناسایی می‌شود.

معاون وزیر اقتصاد تاکید کرد: با این طرح دولت موفقیت بیشتری در کنترل قاچاق و توزیع آن بخصوص در کالای موبایل کسب خواهد کرد.

اخبار اقتصادی - باشگاه خبرنگاران

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------