قیمت نفت برابر با چند بطری نوشابه!



اخبار,اخبار اقتصادی,نفت

اخبار اقتصادی - قیمت نفت برابر با چند بطری نوشابه!

یک کارشناس اقتصادی گفت: صنعت غرب به نفت خام وابسته است اما این کشورها با همدستی عربستان نفت را به 69 دلار رساندند که معادل قیمت چند بطری نوشابه است.

محمدهاشم پوریزدان‌پرست، اظهار کرد: کشورهای اوپک طی روزهای اخیر با تحریک غربی‌ها دقیقا وسط مذاکرات ایران با 1+5 تولید را بالا بردند و قیمت نفت افت کرد.

وی افزود: طی سال‌های 1364 تا 1367 در حساس‌ترین شرایط جنگ تحمیلی نیز عربستان همین اقدام را صورت داد و نزدیک به 14 میلیون بشکه در روز تولید کرد که با این اقدام نفت 28 دلاری را تا 6 دلار پایین آورد تا به خیال خودش در آن شرایط ایران را به زانو درآورد.

این کارشناس اقتصادی با بیان این‌که الان هم عربستان با توجیهات غیرمنطقی، کشورهای اوپک را وادار به افزایش تولید کرده گفت: استدلال عربستان این است که این اقدام را برای خارج کردن کشورهای کوچک از رقابت انجام داده‌ایم که استدلال خنده‌داری است.

پوریزدان‌پرست تصریح کرد: کشورهای صنعتی غرب، 71 هزار فرآورده از نفت استخراج می‌کنند اما نفت خام را به ارزش چند بطری نوشابه از ما می‌خرند.

وی با انتقاد از تکیه اقتصاد کشور به فروش نفت خام تاکید کرد: نفت همواره نقش اول را در اقتصاد ایران ایفا کرده و هنوز هم بعضی‌ها با همین روش می‌خواهند کشور را اداره کنند و توجهی به ایجاد زیرساخت برای تولید فرآورده‌های نفتی و نیز صادرات غیرنفتی ندارند. توسعه بخش خصوصی بر اساس اصل 44 و بدون توجه به درآمدهای حاصل از فروش نفت خام، از راه‌های افزایش تولید ناخالص داخلی و ایجاد اشتغال است.

این کارشناس اقتصادی با اشاره به برخی تحرکات غربی‌ها علیه ایران بعد از انقلاب اسلامی یادآور شد: در دوران سازندگی قانون داماتو را تصویب کردند. در دوران اصلاحات دقیقا در سالی که گفت‌وگوی تمدن‌ها مطرح شد، آمریکا جنگ تمدن‌ها را آغاز و به افغانستان و عراق لشگرکشی کرد. در دورانهای بعد تحریم‌های گسترده علیه کشور به راه انداختند. بعد هم جریانات سوریه و حالا هم داعش را تولید کردند. مجموع این مسائل نشان می‌دهد که آمریکا از ایران به عنوان اقتصاد برتر منطقه در مرکز خاورمیانه نگران است.

اخبار اقتصادی - ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------