آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

واکنش همتی به هشدار رئیسی درباره انحلال بانک‌های متخلف

عبدالناصر همتی رییس پیشین بانک مرکزی در واکنش به اظهارات رئیسی درباره انحلال برخی بانک‌ها نوشت: خوب بود که جناب آقای رئیسی…

دولت برای حل بیکاری چقدر پول نیاز دارد؟



اخبار,اخبار اقتصادی,بیکاری

اخبار اقتصادی - در سال 94 ؛
دولت برای حل بیکاری چقدر پول نیاز دارد؟

بنا بر اعلام معاون وزیر کار، دولت برای حل مشکل بیکاری در سال آینده باید رقمی در حدود 120 هزار میلیارد تومان هزینه کند.

در حالی که حدود 16 ماه از آغاز فعالیت دولت یازدهم سپری می شود و مسائلی همچون برقراری ثبات در بازارهای مالی،حل مشکل بیکاری، کاهش تورم، مقابله با رکود و همجنین برقراری انضباط مالی از جمله اولویت های اصلی دولت در حوزه اقتصاد اعلام شده بود اما هم اکنون علی رغم کاهش نرخ تورم و همچنین برقراری ثبات در بازارهای مالی، همچنان از اشتغال به عنوان یکی از اصلی ترین مشکلات اقتصادی جامعه یاد می شود.

در همین رابطه اما اخیرا محمدباقر نوبخت با ارائه گزارش عملکرد ۶ ماهه اول دولت در زمینه اشتغال‌زایی از ایجاد ۴۰۰ هزار شغل جدید در کشور خبر داده و همچنین آخرین آمار جمعیت فعال کشور را نیز ۲۳ میلیون و ۷۵۰ هزار نفر اعلام کرده است.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور با یادآوری تک رقمی شدن نرخ بیکاری در فصل تابستان، کاهش نرخ بیکاری به زیر 10 درصد را حاصل سرمایه گذاری های صورت گرفته بخش دولتی و خصوصی در 6 ماهه نخست امسال دانسته است.

همچنین نوبخت در جلسه شورای عالی اشتغال با بیان اینکه لایحه بودجه سال ۹۴ با رویکرد مهار تورم، افزایش رشد اقتصادی و ایجاد فرصتهای شغلی تهیه و تنظیم شده گفته است این معاونت از طرحها و برنامه های اشتغالزا که به تایید شورای عالی اشتغال رسیده باشد، پشتیبانی کافی بعمل خواهد آورد.

به گفته نوبخت ظرفیت سازی لازم برای حمایت از طرحهای اشتغالزا در بودجه سال ۹۴ صورت گرفته و معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور برای پشتیبانی از طرحهای اثربخش در زمینه اشتغالزایی از آمادگی کافی برخوردار است.

اما این در شرایطی است که علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر اینکه هزینه شغل در کشور بالاست، گفته است در حال حاضر برای ایجاد یک فرصت شغلی به‌طور متوسط حدود 150 میلیون تومان لازم است و در حوزه‌های سرمایه‌بر مانند نفت و پتروشیمی حدود 2 میلیارد تومان هزینه نیاز است.

وی همچنین از پیش بینی یک هزار میلیارد تومان به طور مستقیم برای اشتغال جوانان در بودجه سال آینده خبر داده و می گوید در این زمینه نیز معلولان در اولویت هستند و همچنین برای سال آینده طرح سبد بیمه های اجتماعی متنوع را نیز در دست اقدام داریم تا اقشار بیشتری از ایرانیان از بیمه‌های اجتماعی بهره مند شوند.

این اظهارات در شرایطی مطرح می شود که حسن طائی معاون توسعه اشتغال وزیر کار درباره میزان شغل مورد نیاز در کشور گفته است نیاز سالیانه کشور به فرصت‌های شغلی جدید ۸۰۰ تا ۹۰۰ هزار فرصت به شرط رشد ۷ درصدی اقتصاد، امنیت و سرمایه گذاری است.

با توجه به اظهارات وزیر کار مبنی بر هزینه 150 میلیون تومانی ایجاد هر شغل و نیاز سالایه 800 هزار شغل بنا بر اعلام معاون وزیر کار، دولت برای حل مشکل بیکاری در سال آینده باید رقمی در حدود 120 هزار میلیارد تومان هزینه کند.

 

اخبار اقتصادی - اقتصادآنلاین

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------