قیمت ساخت مسکن حداقل متری 1.5 میلیون تومان اعلام شد



اخبار,اخبار اقتصادی,ساخت مسکن

اخبار اقتصادی - قیمت ساخت مسکن حداقل متری 1.5 میلیون تومان اعلام شد

رئیس کانون سراسری انبوه سازان با تاکید بر اینکه قیمت ساخت مسکن در شهر تهران حداقل یک میلیون و 500 هزار تومان تمام می‌شود، گفت: در صورت اجرای اصول شهرسازی در مراکز شهرها نیازی به ساخت شهرهای جدید نبود.

جمشید برزگر در گفتگو با مهر با اشاره به اینکه برای تولید کننده هر مترمربع احداث ساختمان به اضافه قیمت زمین بالای یک میلیون و 500 هزار تومان تمام می شود، گفت: البته این نرخ برای مناطق ارزان قیمت و ساختمان های معمولی است که با افزودن هزینه‌های مربوط به عوارض و انشعاب وخواب سرمایه، این رقم به 4 میلیون تومان هم می‌رسد.

وی با بیان اینکه معتقدم باید تدبیری اندیشیده شود تا هزینه تحمیلی بر صنعت کاهش پیدا کند، اظهار داشت: در حال حاضر قیمت مسکن در تهران پایین تر از نرخ واقعی است؛ به دلیل اینکه سازندگان می‌خواهند واحدها را بفروشند تا سودهای بانکی را بپردازند بنابراین با هر قیمتی در حال فروش هستند.

رئیس کانون سراسری انبوه سازان با تاکید بر اینکه الان بهترین زمان برای خرید مسکن است، زیرا قیمت پایین تر از نرخ واقعی است، افزود: تمام سازندگان هزینه‌های تورمی که شامل حال مسکن می شود مانند قیمت زمین را محاسبه می‌کنند، بنابراین می گویند که اگربا نرخ فعلی بفروشند، بهتر است تا هزینه‌های خواب سرمایه و جریمه‌های سودبانکی را بپردازند.

برزگر با تاکید بر اینکه دولت باید از توسعه شهرها و از بین بردن زمین و منابع زمینی پرهیز کند، گفت: دولت باید قابلیت تمام شهرها را درنظربگیرد و فقط بر شهر تهران تاکید نداشته باشد و معتقدم که در شهر تهران هم اگر اصول معماری و شهرسازی مراکز شهر احیا می شد نیاز به شهرهای جدید نداشتیم.

اخبار اقتصادی -مهر

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------