آخرین اخبار اقتصادی

حقوق کارگران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

وزیر کار: از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند

وزیر کار اعلام کرد که از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند. به گزارش عصرایران، به این نتیجه رسیدیم که با ارسال…

دریافت کارمزد از کارت‌خوان‌ها اجباری است



اخبار,اخبار اقتصادی,کارت خوان

اخبار اقتصادی - قائم‌مقام بانک مرکزی مطرح کرد
دریافت کارمزد از کارت‌خوان‌ها اجباری است

قائم‌مقام بانک مرکزی با تاکید بر اینکه موضوع کارمزد و دریافت آن یک سیاست حتمی و اجباری است، گفت: کارمزد دریافت هزینه خدماتی است که صورت می‌گیرد و بانک مرکزی از این سیاست کوتاه نمی‌آید.

اکبر کمیجانی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در ارتباط با برنامه بانک مرکزی برای دریافت کارمزد از کارت‌خوان‌های فروشگاهی، اظهار کرد: این موضوع در دستور جلسه شورای پول و اعتبار است و ان‌شاءالله به‌زودی بررسی می‌شود.


وی درباره اینکه چه‌زمانی طرح دریافت از کارمزد کارت‌خوان‌ها به شورای پول و اعتبار می‌رود، گفت: موضوعات مختلف مطرح است که به‌نوبت به شورای پول و اعتبار می‌رود و در آنجا بررسی می‌شود و به‌زودی هم نوبت این طرح می‌رسد.


قائم‌مقام بانک مرکزی در پاسخ به اینکه «آیا امکان اجرایی شدن این سیاست در آذرماه وجود دارد؟» تصریح کرد: موضوع کارمزد و دریافت آن یک سیاست حتمی و اجباری است. کمیجانی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی‌بر «آیا احتمال دارد بانک مرکزی این طرح را به‌طور کلی کنار بگذارد؟» افزود: کارمزد دریافت هزینه خدماتی است که صورت می‌گیرد و بانک مرکزی از این سیاست کوتاه نمی‌آید.


بر اساس این گزارش، نظام بانکی ایران در حالی طی سال‌های گذشته این خدمات را به‌صورت رایگان در اختیار فروشگاه‌ها قرار داده که سایر کشورها و حتی کشورهای همسایه به‌ازای ارائه همین خدمات نه‌تنها از هر تراکنش درصدی را به‌عنوان کارمزد دریافت می‌کنند؛ بلکه برای سایر خدمات خود نیز از فروشگاه هزینه می‌گیرند.

اخبار اقتصادی - تسنیم

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------