آخرین اخبار اقتصادی

وضعیت اقتصاد در ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

قدرت خرید مردم در قیاس با زمان جنگ ۲۳۷ واحد عقب است

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: تصور غلط در ایران این است که دستمزد عامل اصلی تورم است. بدون اینکه بدانیم فقط نقشی…

وضعیت بازار سرمایه پس از تمدید مذاکرات هسته‌ای



اخبار,اخبار اقتصادی,علی طیب نیا

اخبار اقتصادی - وضعیت بازار سرمایه پس از تمدید مذاکرات هسته‌ای

وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره وضعیت بازار سرمایه پس از تمدید مذاکرات اخیر هسته‌ای توضیحاتی ارائه کرد.

علی طیب نیا در حاشیه جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در جمع خبرنگاران درباره وضعیت بازار سرمایه با توجه به تمدید مذاکرات هسته ای تا 10 تیرماه 94، گفت: بازار سرمایه به یک وضعیت با ثبات و مثبت رسیده و بعد از دورانی که تحت تاثیر برخی تصمیمات، شرایط منفی را تجربه کرد، دوباره خود را پیدا کرده است. باور من در این است که در آینده سرمایه گذاری در بازار سرمایه کشور، بازدهی مناسبی داشته باشد.

وی افزود: بنا داریم از فرصتی که در آینده در بازار سرمایه ایجاد خواهد شد و رونقی که به وجود می‌آید، کمال استفاده را در بازار اولیه برای تامین مالی بخش تولید داشته باشیم.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر راه اندازی بورس ارز گفت: حتما بورس ارز را راه اندازی خواهیم کرد و به آن اعتقاد کامل داریم و جزء برنامه های دولت است که امیدواریم در سال 94 عملیاتی شود.

این عضو کابینه یازدهم در پایان با تاکید بر اینکه کاهش نرخ سود بانکی دستوری نخواهد بود، گفت: کاهش نرخ سود بانکی در آینده ای نزدیک در شورای پول و اعتبار مطرح و راجع به آن تصمیم‌گیری خواهد شد، چرا که با کاهش نرخ تورم انتظار این است نرخ سود سپرده و نرخ تسهیلات باید کاهش یابد و البته دولت در موضعی نیست که به صورت دستوری نرخ سود را تعیین کند اما انتظار این است که با توجه به شرایطی که بر اقتصاد کشور حاکم است و قیمت طلا و ارز نیز کاهش یافته است، نرخ سود نیز کاهش یابد.

 

اخبار اقتصادی - تابناک

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------