آخرین اخبار اقتصادی

عبدالناصر همتی،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

کنایه سنگین همتی به دولت رئیسی: برای رشد اقتصادی ⁩۴ درصد و تورم ۴۲ درصد از همدیگر تشکر می‌کنند

رییس‌کل اسبق بانک مرکزی عنوان کرد: سال ۹۹ در اوج فشار حداکثری و کرونا و با درآمد نفتی ۷.۵ میلیارد دلار، رشد اقتصادی ۴.۲ درصد…

نخستین دفتر نمایندگی بانك كُره‌‌ای در ایران آغاز به كار كرد



اخبارجدید,خبرهای جدید,اخبار جدید

نخستین دفتر نمایندگی «ووری بانك» (WOORI BANK) كره‌جنوبی در ایران با حضور «غلامعلی كامیاب» معاون ارزی بانك مركزی عصر امروز (دوشنبه) آغاز به كار كرد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی بانك مركزی، این نخستین حضور یك بانك كره‌ای در ایران است كه در طول روابط بین دو كشور در ایران آغاز به كار می كند؛ این بانك بعد از برجام درخواست خود را به بانك مركزی ایران ارائه كرد و پس از موافقت‌، از امروز آغاز به كار كرد.


معاون ارزی بانك مركزی در این مراسم، ضمن ابراز خرسندی از گسترش همكاری‌های دو كشور، گفت: ایران و كره‌جنوبی دارای سابقه تاریخی زیادی هستند و به لحاظ فرهنگی نیز مشابهت‌های زیادی دارند.


غلامعلی كامیاب با اشاره به همكاری بانك‌های كره‌ای با ایران در دوران تحریم، گفت: اكنون كه تحریم‌ها برداشته شده است، بطور قطع باید قدم‌های بلندتری برای توسعه همكاری‌ها برداریم.


معاون ارزی بانك مركزی، آغاز به كار دفتر نمایندگی این بانك كره ای را مقدمه‌ای برای افتتاح شعبه در ایران دانست و گفت: ایجاد دفتر نمایندگی می‌تواند برای رسیدن به هدف گسترش همكاری بانكی بین دو كشور كمك شایانی كند و به طور قطع به تشویق «ووری بانك» برای تاسیس شعبه در تهران منجر می‌شود.


وی با تاكید بر حمایت بانك ‌مركزی ایران درخصوص گسترش همكاری‌های بانكی ایران و كره‌جنوبی، افزود: گسترش همكاری‌های بین دو كشور برای منویات مقام های عالی ایران و كره جنوبی است زیرا عزم جدی برای افزایش حجم تجارت بین دو كشور وجود دارد؛ به همین منظور باید زمینه گسترش فعالیت‌های بانكی فراهم شود.


به گزارش ایرنا، امروز (دوشنبه) در حضور رئیسان جمهوری دو كشور در مجموعه تاریخی - فرهنگی سعدآباد تهران، مسئولان ذیربط دو طرف، 19 سند همكاری امضا كردند؛ همچنین قرار است اسناد متعدد دیگری بین بخش خصوصی دو كشور امضا شود.


ارزش مبادلات غیرنفتی ایران و كره جنوبی در سال 2013 چهار میلیارد و 100 میلیون دلار بوده كه از این رقم بیش از 300 میلیون دلار صادرات ایران به كره جنوبی و سه میلیارد و 800 میلیو ن دلار واردات از كره بوده است.


همچنین بر پایه آمار گمرك جمهوری اسلامی ایران، در سال 2015 حجم كل مبادلات تجاری دو كشور پس از كاهش به سبب تحریم ها، به چهار میلیارد و 285 میلیون دلار رسید كه حجم واردات ایران از كره جنوبی چهار میلیارد و 35 میلیون دلار و صادرات به آن كشور 250 میلیون دلار بود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------