آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

واکنش همتی به هشدار رئیسی درباره انحلال بانک‌های متخلف

عبدالناصر همتی رییس پیشین بانک مرکزی در واکنش به اظهارات رئیسی درباره انحلال برخی بانک‌ها نوشت: خوب بود که جناب آقای رئیسی…

هزینه‌اشغال تخت‌ بیمارستان‌های‌خصوصی؟+جدول



اخبار,اخبار اقتصادی ,تخت‌بیمارستان‌های‌خصوصی

 

 اخبار اقتصادی - هزینه‌اشغال تخت‌ بیمارستان‌های‌خصوصی؟+جدول

تخت بیمار روانی نیز از 108 هزار تومان تا 370 هزار تومان متغیر بوده و سی سی یو نیز از 248 هزار تومان تا 621 هزار تومان هزینه در بر دارد. آی سی یو نیز بین 388 هزار تومان تا 972 هزار تومان در هر شب بستری بیمار محاسبه می شود.

طی روزهای اخیر خبر تصویب تعرفه های جدید درمان در بخش خصوصی توسط دولت در رسانه های رسمی کشور منتشر شد که بر اساس آن ویزیت پزشکان، دندانپزشکان عمومی و «پی اچ دی» (PHD) پروانه دار ۱۶۵ هزار ریال، ویزیت پزشکان، دندانپزشکان متخصص ۲۶۰ هزار ریال، ویزیت پزشکان فوق تخصص، فلوشیپ و روانپزشکان ۳۳۰ هزار ریال، ویزیت پزشکان فوق تخصص روانپزشک ۳۷۰ هزار ریال، کارشناس ارشد پروانه دار ۱۴۰ هزار ریال و کارشناس پروانه دار ۱۲۵ هزار ریال است.

اما این مصوبه، بخش های مهم دیگری نیز دارد که تاکنون رسانه های کشورمان به آن اشاره نکرده اند. بر اساس این بخش از مصوبه شماره "۲۱۴۶۳/ت۵۰۵۰۳هـ" هیئت دولت که نسخه ای از آن به دست صبحانه رسیده، سقف تعرفه های هزینه اقامت بیماران و همراهان آنها در بیمارستانهای کشور به شرج جدول ذیل می باشد:

 

اخبار,اخبار اقتصادی ,تخت‌بیمارستان‌های‌خصوصی

 
بر این اساس، اقامت بیمار در اتاق یک تختی بیمارستان از حداقل 194 هزار تومان تا حداکثر 486 هزار تومان، اتاق دو تختی از حداقل 152 هزار تومان تا 378 هزار تومان، سه تختی و بیشتر از 108 هزار تومان تا 270 هزار تومان خواهد بود. تخت همراه بیمار هم از 20 هزار تومان در بیمارستان درجه 4 تا 51 هزار تومان در بیمارستان درجه 1 خواهد بود.

نگهداری نوزاد سالم در بیمارستان نیز از 75 هزار تومان تا 189 هزار تومان بسته به نوع بیمارستان متغیر بوده و این موضوع درباره نوزاد بیمار از 108 هزار تومان تا 270 هزار تومان خواهد بود. تخت سوختگی نیز طبق مصوبه هیئت دولت، از 324 هزار تومان تا 810 هزار تومان می باشد.

تخت بیمار روانی نیز از 108 هزار تومان تا 370 هزار تومان متغیر بوده و سی سی یو نیز از  248 هزار تومان تا 621 هزار تومان هزینه در بر دارد. آی سی یو نیز بین 388 هزار تومان تا 972 هزار تومان در هر شب بستری بیمار محاسبه می شود.

مصوبه دولت بخش های مهم دیگری نیز دارد که به شرح زیر دسته بندی و اعلام می شود:

کارشناسان ارشد و PhD پروانه دار در صورتی می توانند از تعرفه های کارشناسی ارشد و PhD استفاده نمایند که کارشناسی ارشد یا PhD ثبت شده آنها مرتبط با رشته کارشناسی بوده و در پروانه فعالیت درج شده باشد.

متوسط زمان ویزیت برای پزشکان عمومی حداقل 15 دقیقه، برای پزشکان متخصص حداقل 20 دقیقه و برای پزشکان فوق تخصص 25 دقیقه و روانپزشکان حداقل 30 دقیقه تعیین می شود.

پزشکان عمومی با سابقه بیش از 15 سال کار بالینی، مجاز به دریافت معادل 15 درصد علاوه بر تعرفه مصوب می باشند.

سقف ضرایب تعرفه های خدمات درمانی

۱- ضریب تعرفه دندانپزشکی – (۰۰۰/ ۹) ریال

۲- تا پایان خرداد ۱۳۹۳، ضرایب کای جراحی، بیهوشی، داخلی و فیزیوتراپی بخش خصوصی مطابق ضرایب کای تعرفه های مصوب سال ۱۳۹۲ ملاک عمل ارائه دهندگان خدمات درمانی قرار می گیرد و رشد ضرایب مذکور، موکول به بازنگری کتاب ارزش نسبی می گردد.

به سر جمع تعرفه های خدمات آزمایشگاهی و پاتولوژی و ژنتیک بخش خصوصی برای سال ۱۳۹۳، بیست درصد به تعرفه های مصوب سال ۱۳۹۲ اضافه خواهد شد.

رشد تعرفه های سونوگرافی 20 درصد، رادیولوژی 25 درصد، اسکن ایزوتوپ 15 درصد، رادیوتراپی 15درصد، سی تی اسکن 15 درصد و MRI ده درصد می باشد.

تعرفه سی تی اسکن اسپیرال به میزان 25 درصد افزایش نسبت به Conventional تعیین می شود.
اخبار اقتصادی - صبحانه آنلاین

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------