آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

واکنش همتی به هشدار رئیسی درباره انحلال بانک‌های متخلف

عبدالناصر همتی رییس پیشین بانک مرکزی در واکنش به اظهارات رئیسی درباره انحلال برخی بانک‌ها نوشت: خوب بود که جناب آقای رئیسی…

بي‌تابي رنو براي بازگشت به ايران



اخبار,اخبار اقتصادی ,بازار خودرو

 

اخبار اقتصادی - بي‌تابي رنو براي بازگشت به ايران

در حالي كه مذاكرات هسته‌اي ايران و گروه 1+5 همچنان ادامه دارد، رنو نيز مذاكراتي را براي از سرگيري فعاليت‌هايش در ايران، با دولت‌هاي فرانسه و آمريكا آغاز كرده است.

به گزارش خبرگزاري رويترز به نقل از یکی از مدیران رده بالای رنو، اين شركت همزمان با آغاز مذاكراتي كه تلاش دارد طي آن موقعیتش را به دولت‌هاي آمریکا و فرانسه در مورد نوع و نحوه فعالیتش توضیح دهد، به دنبال یک شریک مالی برای ازسرگیری کامل فعالیت‌هایش در ایران نيز هست.


بر اين اساس رنو مشتاق است ساخت و فروش خودرو در ایران را با ایران‌خودرو و پارس‌خودرو، شریکان خود از سربگیرد و بازار قابل‌توجهی را که پیش از تشدید تحریم‌های غربی در سال 2011 از آن برخوردار بود، مجددا به دست بیاورد.


تحلیلگران معتقدند در صورت بهبود روابط دیپلماتیک و کاهش تحریم‌ها، بازار خودروی ایران نرخ رشد سریعی خواهد داشت که فروش آن می‌تواند از دو میلیون دستگاه در سال فراتر رود.
اهميت بازار بزرگ ايران و منطقه باعث شد تا ماه گذشته مديرعامل پژو براي گفت‌وگو با مديرعامل ايران‌خودرو به ايران بيايد. حالا هم خبرها از برنامه‌هاي رنو براي حضوري قدرتمند در ايران حكايت دارند.


به گفته ژروم استال، مدیر عملکرد رنو، اين شركت حالا به دنبال یک شریک مالی است که طبق همه مقررات بین‌المللی عمل کند و به اين شركت امکان دهد فعالیت‌هایش را در ایران ازسربگیرد. در همين راستا بانک‌های بین‌المللی و ترکيه نيز با رنو وارد مذاکره شده‌اند. به اعتقاد کارشناسان، با توجه به تلاش رنو براي جذب يك سرمايه‌گذار به نظر مي‌رسد اين شركت قصد دارد فعاليت‌هاي خود را در ايران علاوه بر ازسرگیری، گسترش نیز دهد.


همچنین گفته‌هاي مدير عملكرد رنو، نشان می‌دهد اين شركت مشتاق است پیش از رقباي دیگر و پس از هر گونه توافق جامع ایران با غرب، موقعیت قبلی خود را در بازار ایران دوباره به دست آورده و حتی در صورت امکان، گام‌هایی برای گسترش هرچه بیشتر نیز بردارد.

اخبار اقتصادی - دنیای اقتصادی 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------