ساخت خانه برای اقشار متوسط و بالا



اخبار,اخبار اقتصادی , طرح مسکن مشارکتی

 

 اخبار اقتصادی - معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد؛
ساخت خانه برای اقشار متوسط و بالا

معاون وزیر راه و شهرسازی از اعلام جزئیات طرح مسکن مشارکتی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این طرح که برای اقشار متوسط و بالا در نظر گرفته شده منابع مالی آن از سوی بخش خصوصی و آورده متقاضیان تامین می‌شود.

محمد پژمان - رییس سازمان ملی زمین و مسکن - درباره طرح مسکن مشارکتی اظهار کرد: این طرح از گذشته مدنظر بوده و بررسی آن در حال حاضر هم ادامه دارد.

وی افزود: نکته‌ای که در این طرح مد نظر قرار دارد این است که منابع مالی آن از سوی آورده متقاضیان و شرکت‌های خصوصی تامین می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه این طرح برای اقشار متوسط و بالا در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: به زودی ابعاد جدید و جزئیات این طرح اعلام خواهد شد.

به گزارش ایسنا، یکی از طرح‌ های مسکنی دولت یازدهم، مسکن مشارکتی است که به عنوان طرحی برای اقشار متوسط و روبه بالا در نظر گرفته شده است؛ به طوری که دولت منابعی مثل زمین دارد و چون اعتبارات کافی ندارد، از شرکت های خصوصی که بتوانند سرمایه‌گذاری کنند و مشارکتی در تولید مسکن یا در زمینه تجاری و خدماتی داشته باشند، کمک می‌گیرد.

طبق این طرح، وقتی دولت و بخش خصوصی با هم قرارداد می‌بندند، در این قرارداد زمین در اختیار آن شرکت یا سرمایه‌گذار بخش خصوصی قرار می‌گیرد و با همدیگر کار نظارت را انجام می‌دهند و سهم آورده آن سرمایه‌گذار و دولت مشخص است.

با وجود مطرح شدن این طرح در چند ماه اخیر هنوز هیچ زمان مشخصی برای اجرای آن در نظر گرفته نشده و همچنان مسئولان اجرای آن را به زمان آتی موکول می کنند.
اخبار اقتصادی - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------