آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دارندگان کارت سوخت حتما بخوانند/ خبر جدید رسانه دولت درباره سهمیه بنزین خودروها

۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه خودروهای شخصی بدون هیچ‌گونه تغییری، ساعت ۲۴ امشب در کارت‌های هوشمند سوخت شخصی شارژ می‌شود.…

چرا بازار مسکن راکد است؟



اخبار,اخبار اقتصادی , بازار مسکن

 

اخبار اقتصادی - چرا بازار مسکن راکد است؟

قرار است تا انتهای تیر ماه برنامه توسعه پروژه‌های عمرانی و ابلاغ بودجه آنها اعلام شود؛ بدین ترتیب با توجه به این‌که بازار مسکن در بطن خود به سمت افزایش پیش می رود اگر نقدینگی به مردم بازگردد بازار جهش قیمت را تجربه خواهد کرد که پیش بینی می‌شود آغاز این روند تا سه ماه آینده اتفاق بیفتد.

بیت الله ستاریان - کارشناس اقتصاد مسکن - در گفت‌وگو با ایسنا، درباره رکود به وجود آمده در بازار مسکن در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: به طور معمول از ۱۰ روز قبل از آغاز ماه رمضان و ۱۰ روز بعد از پایان، آمارها در طول سال‌های اخیر حاکی از آن بوده که توقف معاملات دراین بخش اتفاق می افتد. وی خاطر نشان کرد: روزه‌دار بودن مردم، افت میزان کارها و کاهش گردش مالی در اقتصاد می‌تواند از دلایل این توقف به شمار بیاید.

ستاریان با بیان این‌که عامل دیگر در زمینه توقف معاملات و رکود در بازار مسکن، مشخص نبودن سیاست‌های دولت است، تصریح کرد:‌ دولت همچنان به طور واضح و مشخص اعلام نکرده که چگونه می خواهد مسیر بازار را تعیین کند و هنوز مشخص نیست و بنا بر سیاست‌های انقباضی عمل می‌کند یا در نظر دارد انبساط و توسعه را در بازار ایجاد کند.

این کارشناس اقتصاد مسکن تاکید کرد: تردید به وجود آمده در بازار به دلیل مشخص نشدن تکلیف سیاست‌ها از سوی دولت است؛ به طوری که پتانسیل رونق و حرکت در بازار وجود دارد ولی از سوی تردید بزرگی که در بازار بوجود آمده رونق کمی کند شده است.
اخبار اقتصادی - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------