آغاز طراحی مدل جدید تعیین مزد



اخبار,اخبار اقتصادی ,وزارت کار

 

اخبار اقتصادی - جزئیات نشست کمیته ویژه 9 نفره دستمزد
آغاز طراحی مدل جدید تعیین مزد

رئیس کارگروه تخصصی مزد و بهره وری وزارت کار از آغاز به کار کمیته 9 نفره کارشناسی طراحی مدل جدید تعیین دستمزد کارگران خبر داد و گفت: پس از ماه مبارک رمضان، نمایندگان کمیته به کارخانجات در صنایع مختلف اعزام خواهند شد.

فرامرز توفیقی از برنامه ریزی برای تشکیل اولین جلسه کمیته ویژه 9 نفره تعیین مدل جدید بهره وری و دستمزد خبر داد و گفت: در هفته جاری اولین جلسه کارشناسان اجرایی تشکیل و کارهای تحلیلی بر روی اطلاعات دریافتی از شرکت ها آغاز می شود.

رئیس کارگروه تخصصی مزد و بهره وری وزارت کار اظهارداشت: با 3 شرکت از بخش های مختلف صنایع غذایی، صنعت سیمان و ساختمان هماهنگی هایی به عمل آمده بود که در این زمینه با مدیران این شرکت ها نیز مذاکراتی درباره نحوه هزینه های آنها در بخش حقوق و دستمزد نیروی کار صورت گرفت.

توفیقی خاطرنشان کرد: طبق توافق قرار است پس از ماه مبارک رمضان، کارشناسان تعیین شده از سوی کمیته تخصصی مزد و بهره وری به کارخانجات اعزام شوند. برنامه کاری کارشناسان این است که به استخراج هزینه های بنگاه ها بپردازند.

وی ادامه داد: از این طریق می توان مشخص کرد که سهم هزینه های بنگاه ها در بخش حقوق و دستمزد به چه میزان است؛ همچنین هر بنگاه چقدر هزینه سربار دارد و چگونه می توان از هزینه های بی مورد تولید به نفع حقوق و دستمزد کارگران کم کرد.

این مقام مسئول کارگری کشور افزود: در نشستی که کمیته 9 نفره کارشناسی خواهند داشت چارچوب های کاری مشخص و برنامه نحوه فعالیت این کمیته کارشناسی تدوین خواهد شد.

رئیس کارگروه تخصصی مزد و بهره وری وزارت کار تاکید کرد: تاکنون برخی کارخانجات در تولید رب گوجه فرنگی، برنج ایرانی، سیمان، فولاد و قطعه سازی برای بررسی و استخراج هزینه ها مشخص شده اند و به تدریج اقدامات کارشناسی در مورد صنایع دیگر نیز صورت می گیرد.

به گزارش مهر، در نشست پایان سال گذشته شورای عالی کار که به منظور تعیین میزان افزایش حداقل دستمزد امسال مشمولان قانون کار برگزار شده بود، وزارت کار پیشنهاد کرد کمیته ای برای طراحی مدل جدید تعیین مزد کارگران تشکیل شود.

هدف این است که مباحث مربوط به دستمزد کارگران از حالت چانه زنی و مذاکرات کارگران و کارفرمایان خارج و در قالب یک چارچوب روشن تعیین شود که نتیجه آن رضایت کارگران و کارفرمایان باشد. به همین جهت کمیته تخصصی مزد و بهره وری به دنبال تعیین این چارچوب جدید است که در صورت نهایی شدن می تواند برای تعیین میزان افزایش حداقل دستمزد کارگران در سال 94 مورد استفاده قرار گیرد.
اخبار اقتصادی - مهر

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------