قیمت آپارتمان های بالای 15 سال ساخت در تهران (+جدول)



اخبار اقتصادی - قیمت آپارتمان های بالای 15 سال ساخت در تهران (+جدول)

البته برخی از خانه‌های چندسال ساخت به دلیل بازسازی ساختمان چه از لحاظ نما و فضای عمومی ساختمان و چه داخل آپارتمان، کمی نسبت به خانه‌های کهنسال منطقه گران‌تر هستند.

یکی از مشکلات فراگیر در خانه‌های بالای ۱۵ سال نداشتن پارکینگ است. یک مشاور املاک به خریداران این خانه‌ها توصیه می‌کند با صبر بیشتری درخصوص خرید این نوع خانه‌ها تصمیم‌گیری کنند، زیرا هنگام فروش با کاهش شدید قیمت روبه‌رو می‌شوند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ یک فعال بازار مسکن در غرب پایتخت می‌گوید: اختلاف قیمت یک واحد نوساز با واحد چند سال ساخت بین 10 تا 20 درصد است، به‌طور مثال در منطقه ستاری شمالی قیمت یک واحد نوساز به صورت میانگین متری 5 میلیون و 500هزار تا 6 میلیون و 500 هزار تومان است. در حالی که خانه‌های بالای 15سال در این منطقه را می‌توان با متری 3 میلیون و 500 هزار تومان خریداری کرد.

البته برخی از خانه‌های چندسال ساخت به دلیل بازسازی ساختمان چه از لحاظ نما و فضای عمومی ساختمان و چه داخل آپارتمان، کمی نسبت به خانه‌های کهنسال منطقه گران‌تر هستند.

به گفته این مشاور املاک برخی از خریداران به دلیل اینکه واحدهای نوساز از لحاظ ظاهری لوکس‌تر هستند اقدام به خرید آنها می‌کنند یا بیشتر عروس و دامادهایی که تازه می‌خواهند زندگی مستقلی را تشکیل دهند  به دنبال خانه‌های نوساز هستند. 

پس از برداشتن محدودیت برای خانه‌های 12 سال به بالا برای دریافت وام مسکن، قیمت این خانه‌ها نسبت به قبل افزایش یافت؛ اما همچنان فاصله معنا‌داری با خانه‌های نوساز یا دو تا سه سال ساخت دارند  این در حالی است که  یک واحد چندسال ساخت را می‌توان با صرف هزینه اندکی بازسازی کرد. 

 

اخبار,اخبار اقتصادی ,  قیمت آپارتمان

 اخبار اقتصادی - باشگاه خبرنگاران

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------