آخرین اخبار اقتصادی

وضعیت اقتصاد در ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

قدرت خرید مردم در قیاس با زمان جنگ ۲۳۷ واحد عقب است

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: تصور غلط در ایران این است که دستمزد عامل اصلی تورم است. بدون اینکه بدانیم فقط نقشی…

حداقل حقوق سال ۹۴ کارمندان دولت



اخبار,اخبار اقتصادی ,حقوق کارمندان

 

اخبار اقتصادی - حداقل حقوق سال ۹۴ کارمندان دولت از ۶۹۰ تا ۷۱۰ هزار تومان

در حالی معاون برنامه ریزی رئیس جمهور از افزایش حقوق کارمندان دولت در سال ۹۴ به اندازه نرخ تورم خبر داد که با نگاهی به تورم موجود براساس آمار بانک مرکزی و مرکز آمار، حداقل حقوق سال آینده بین ۶۹۰ تا ۷۱۰ هزار تومان خواهد بود.

به گزارش تسنیم، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در حاشیه جلسه اخیر هیات وزیران گفت: در سال 94 حقوق کارکنان دولت به اندازه نرخ تورم افزایش می‌یابد. با وجود اینکه ما سیاست صرفه‌جویی اعتبارات هزینه‌ای را دنبال می‌کنیم، اما نسبت به افزایش حقوق کارکنان دولت اهتمام لازم را داریم.

افزایش حقوق کارمندان دولت در سال 94 به اندازه نرخ تورم در حالی اعلام شد که در حال حاضر بانک مرکزی و مرکز آمار هر دو نرخ تورم را اعلام می کنند ولی بر اساس قانون جدید، منبع اصلی انتشار آمار تورم مرکز آمار ایران است و البته نوبخت سخنگوی دولت هم اخیراً برای اعلام نرخ تورم از گزارش مرکز آمار ایران استفاده می کند که همه این تفاسیر نشان می دهد، معیار دولت برای محاسبه میزان افزایش حقوق کارمندان دولت در سال 94 نرخ تورم مرکز آمار ایران خواهد بود.

بررسی نرخ‌های اعلامی تورم از سوی مرکز آمار و بانک مرکزی نشان می دهد که نرخ مرکز آمار در سال جاری همواره کمتر از نرخ اعلامی بانک مرکزی بوده است.

روند نرخ تورم در سال جاری بر اساس گزارش مرکز آمار ایران کاهشی بوده به طوری که از 30.2 درصد در فروردین سال جاری به 17.8 درصد در آبان ماه امسال رسیده است. در صورتی که معیار دولت برای افزایش حقوق کارمندان دولت در روند بررسی بودجه 94 آخرین تورم اعلام شده فعلی یعنی تورم آبان ماه باشد، حداقل حقوق کارمندان دولت از 600 هزار تومان سال جاری به حداکثر 710 هزار تومان خواهد رسید.

این در حالی است که در سالهای گذشته دولت‌ها برای افزایش حقوق، تورم پایان سال را ملاک قرار می دادند که با این حساب چنانچه نرخ تورم روند کاهشی خود را مثل ماه‌های قبل ادامه دهد، احتمالا تورم سال 93 به حدود 15 درصد خواهد رسید که بدین ترتیب حداقل حقوق کارمندان دولت در سال 94 به 690 هزار تومان افزایش خواهد یافت.

 نرخ تورم سال 92 بر اساس گزارش مرکز آمار 32.1 درصد بود ولی دولت در سال 93 حقوق کارمندان دولت را تنها 20 درصد افزایش داد. نرخ تورم سال 91 هم 30.5 درصد اعلام شده بود ولی افزایش حقوق کارمندان دولت در سال 92 حدود 25 درصد بوده است.

اخبار اقتصادی - تسنیم

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------