آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

واکنش همتی به هشدار رئیسی درباره انحلال بانک‌های متخلف

عبدالناصر همتی رییس پیشین بانک مرکزی در واکنش به اظهارات رئیسی درباره انحلال برخی بانک‌ها نوشت: خوب بود که جناب آقای رئیسی…

دلار چرا گران شد؟



اخبار,اخبار اقتصادی , نرخ دلار

 

اخبار اقتصادی - چرا دلار گران شد؟

قیمت دلار امروز در بازار آزاد افزایش یافت تا راهی که از روز چهارشنبه هفته گذشته آغاز شده بود، همچنان ادامه یافته باشد.

امروز در آغاز هفته جدید هر دلار آمریکا با قیمت 3 هزار و 360 تومان در بازار آزاد معامله شد که 50 تومان بالاتر از آخرین نرخ در هفته گذشته است.

این در حالی است که در دو روز پایانی هفته قبل هم افزایش 50 تومانی برای دلار رقم خورده بود که این افزایش نرخ حالا به 100 تومان رسید.

معاون ارزی اسبق بانک مرکزی در مورد آغاز روند صعودی دلار دو روز پس از مذاکرات هسته ای به صدای اقتصاد گفت: رضد قیمت دلار نشان می دهد که انتظار فعالان اقتصادی پیش از سوم آذرماه این بود که توافق هسته ای در این برهه از زمان نهایی شود. پیش بینی حصول توافق در این مرحله موجب شد تا بازار به تمدید مذاکرات واکنش اینچنینی نشان دهد.

سید کمال سیدعلی ادامه داد: تمدید مذاکرات در این مرحله بهتر از عدم توافق بود و می تواند در ماه های آینده همچنان به کاهش انتظارات تورمی کمک کند اما از آنجا که فعالان اقتصادی بیشتر روی توافق نهایی و کاهش قیمت حساب باز کرده بودند، با این اتفاق بازار با افزایش قیمت مواجه شد. تقاضایی که منتظر کاهش قیمت و ورود به بازار بود با مطمئن شدن از عدم کاهش بهای ارز به سمت بازار روانه شده است و این موضوع رشد قیمت را رقم زده است.

این مدیر بانکی در مورد واکنش دولت به این اتفاق گفت: بانک مرکزی باید به اصول کلی برای تعیین قیمت ارز به شرایط تورمی کشور و اختلاف نرخ تورم ایران و دیگر کشورها است، توجه کند اگر نرخ ارز رمسی پایین نگه داشته شود، در چنین مواقعی با هیجان بازار شرایط اینچنینی حاکم می شود.

اخبار اقتصادی - صدای اقتصاد

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------