آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

واکنش همتی به هشدار رئیسی درباره انحلال بانک‌های متخلف

عبدالناصر همتی رییس پیشین بانک مرکزی در واکنش به اظهارات رئیسی درباره انحلال برخی بانک‌ها نوشت: خوب بود که جناب آقای رئیسی…

اروپا با تحریم روسیه چقدر ضرر می کند



اخبار,اخبار اقتصادی ,تحریم روسیه

 

اخبار اقتصادی - اروپا با تحریم روسیه چقدر ضرر می کند

رییس شرکت راه آهن دولتی روسیه اعلام کرد: شرکت های اروپایی بر اثر تحریم های اعمال شده علیه مسکو 46 میلیارد دلار متضرر می شوند.

به گزارش ایرنا به نقل از ایتارتاس، ولادیمیر یاکونین از کارشناسان برجسته صنعتی و اقتصادی روسیه گفت: بسیاری از شرکت های اروپایی طرف قرارداد روسیه بر اثر تحریم ها در مورد این کشور میلیاردها دلار خسارت می بینند.

وی افزود: سران آمریکا امیدوارند با استفاده از تحریم ها، در میان مردم روسیه نارضایتی های گسترده ایجاد شده و با این روش کشور را ناآرام کنند.

یاکونین افزود: مقامات آمریکایی به این هدف خود دست نخواهند یافت و هیچ گونه ناآرامی در روسیه رخ نخواهد داد.

مقام روس خاطرنشان کرد: آمریکا دیر یا زود مجبور به تغییر سیاست خود در مورد روسیه خواهد شد زیرا زیان هایی که اروپا از تحریم روسیه متحمل شده به 46 میلیارد دلار می رسد. رییس شرکت راه آهن دولتی روسیه به عنوان مثال به صنایع ماشین سازی اروپا اشاره کرد و گفت: بخش های صنعتی راه آهن اروپا بدون سفارش های روسی در وضعیت بسیار دشوار قرار می گیرد.

وی پیش بینی کرد: سال 2015 برای شرکت های صنعتی قطار سازی اروپایی قابل تحمل خواهد بود اما در سال 2016 سفارش های برای ساخت لکوموتیو و قطار در اروپا به پایان می رسد و مشارکت با روسیه برای این شرکت ها حیاتی خواهد بود.

اتحادیه اروپا به دنبال آمریکا برای مجازات روسیه بخاطر اقدامات و مواضع این کشور در مساله اوکراین و حمایت از جدایی طلبان فعال در شرق این کشور تحریم هایی را علیه مسکو وضع کرده است.

آمریکا و اروپا امکان اعمال بسته جدید تحریم ها در مورد روسیه را بررسی می کنند. 

اخبار اقتصادی - ایرنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------