آخرین اخبار اقتصادی

عبدالناصر همتی،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

کنایه سنگین همتی به دولت رئیسی: برای رشد اقتصادی ⁩۴ درصد و تورم ۴۲ درصد از همدیگر تشکر می‌کنند

رییس‌کل اسبق بانک مرکزی عنوان کرد: سال ۹۹ در اوج فشار حداکثری و کرونا و با درآمد نفتی ۷.۵ میلیارد دلار، رشد اقتصادی ۴.۲ درصد…

همکاری ایران و الجزایر برای مقابله با کاهش قیمت نفت



اخبار,اخبار اقتصادی ,سفیر ایران در الجزایر

 

اخبار اقتصادی - همکاری ایران و الجزایر برای مقابله با کاهش قیمت نفت

سفیر ایران در الجزایر همچنین ضمن اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای توسعه روابط دوجانبه در تمام زمینه ها به خصوص توطئه کاهش قیمت نفت، لزوم همفکری موثر کشورهای صادرکننده آن برای جلوگیری از ادامه روند فعلی در این مورد را اشاره کرد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در الجزایر با رئیس مجلس سنای یر دیدار و درباره روابط دوجانبه و موضوعات مختلف بین المللی و منطقه ای گفتگو کردند.

به گزارش ایسنا، رضا عامری، سفیر جمهوری اسلامی ایران در الجزایر، با عبدالقادر بن صالح، رئیس مجلس سنای این کشور دیدار و پیرامون روابط دوجانبه و موضوعات مختلف بین المللی و منطقه ای گفتگو کردند.

بن صالح که بر اساس قانون اساسی الجزایر دومین شخصیت سیاسی کشور پس از رئیس جمهور است در این دیدار ضمن آرزوی موفقیت برای سفیر جدید کشورمان در الجزایر روابط دو کشور را دیرینه خواند و با اشاره به سفرهای گذشته خود به ایران و ملاقات با مقامات عالی کشورمان بر ضرورت توسعه بیش از پیش روابط اقتصادی و تجاری و رساندن آن به سطح روابط سیاسی و پارلمانی دو کشور تاکید کرد.

او با اشاره به تنشهای موجود در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا بر لزوم همکاری و همفکری دو کشور در مسائل مهم منطقه ای تاکید کرد.

این مقام الجزایری با اشاره به تلاش برخی کشورها برای جلوگیری از افزایش قیمت نفت لزوم همکاری دو کشور را در این خصوص مهم ارزیابی کرد و با خاطر نشان کردن خطرات ناشی از تروریسم و افراط‌گرایی بر لزوم تقویت رایزنی ها در این مورد تاکید کرد.

رضا عامری سفیر کشورمان نیز با تشریح اوضاع منطقه و تبیین دیدگاه ها و نقطه نظرات جمهوری اسلامی ایران در مورد مسائل مهم منطقه از جمله بحران سوریه و تحولات عراق بر آمادگی کشورمان برای هرگونه همکاری جهت مقابله با پدیده شوم تروریسم تاکید و بر حمایت تهران از تلاشهای دولت الجزایر در حل و فصل برخی بحرانهای منطقه ای از جمله ایجاد مصالحه ملی در لیبی را مورد تاکید قرار داد.

سفیر ایران در الجزایر همچنین ضمن اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای توسعه روابط دوجانبه در تمام زمینه ها به خصوص توطئه کاهش قیمت نفت، لزوم همفکری موثر کشورهای صادرکننده آن برای جلوگیری از ادامه روند فعلی در این مورد را اشاره کرد.
اخبار اقتصادی - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------