آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

خبر جدید دولت درباره حقوق امسال کارمندان

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان دولت در سال جاری خبر داد. به گزارش خبرآنلاین، داوود منظور در…

قیمت سبد هزینه خانوار کارگری در تهران بیش از سه میلیون تومان/ مزد چقدر تعیین شود تا پس‌انداز کنیم؟



اخبار,اخبار اقتصادی ,قیمت سبد هزینه خانوار کارگری

 

اخبار اقتصادی - طبق محاسبه یک نهاد کارگری؛
قیمت سبد هزینه خانوار کارگری در تهران بیش از سه میلیون تومان/ مزد چقدر تعیین شود تا پس‌انداز کنیم؟

«براساس برآوردهای انجام شده در آذرماه سال جاری میانگین هزینه‌های یک خانواده چهار نفر بالغ بر سه میلیون و چهار صد هزار تومان رسیده است.»

یک روز پس از برگذاری دومین جلسه مشورتی شورای عالی کار برای محاسبه دستمزدهای سال جدید و همزمان با انتشار سخنان معاون روابط کار دولت مبنی بر «تعیین مزد کارگران به طوری که قدرت پس‌انداز داشته باشند»، یک فعال حقوق صنفی کارگران در تهران گفت که هزینه زندگی خانواده‌های کارگری در فاصله دو ماه پایانی فصل پاییز حدود ۳۴۰ هزار تومان افزایش یافته است.

«حسین حبیبی» دبیر کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان تهران با اعلام این خبر به ایلنا گفت: براساس برآوردهای انجام شده در آذرماه سال جاری میانگین هزینه‌های یک خانواده چهار نفر بالغ بر سه میلیون و چهار صد هزار تومان رسیده است.

وی افزود: این درحالی است که برآورد همین هزینه‌ها برمبنای قیمت‌های ماه آبان عددی در حدود سه میلیون و هشتاد هزار تومان را نشان می‌دهد.

به گفته این فعال کارگری؛ خوراک، مسکن، پوشاک، بهداشت و درمان، تحصیل، حمل و نقل و فرهنگ از جمله مولفه‌هایی است که در محاسبه هزینه‌های یک خانوار چهار نفره مورد استفاده قرار گرفته است.

وی گفت: در این سبد هزینه‌های مسکن و خوراک به ترتیب بیش از ۳۲ و ۲۷ درصد هزینه‌های زندگی را به خود اختصاص داده‌اند.

حبیبی در توضیح اقلامی که برای محاسبه هزینه سبد خوراک مصرفی خانواده‌های متوسط مورد استفاده قرارگرفته‌اند، گفت: آخرین برآورد‌ها نشان می‌دهد که در فاصله یک ماهه گذشته میانگین هزینه‌ خوراک یک خانواده چهار نفر از ۷۸۵ هزار تومان به بیش از ۸۷۱ هزار تومان افزایش یافته است.

دبیر کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان تهران با بیان اینکه کالاهایی مانند نان و غلات، انواع گوشت، میوه و سبزی و لبنیات اقلام تشکیل دهنده سبد خوارک کارگران هستند، ادامه داد: مقایسه آمارهای دوماه گذشته نشان می‌دهد که مصرف گوشت قرمز تا ۹ درصد کاهش یافته و در مقابل میزان مصرف کالاهایی همچون گوشت ماهی، میوه و سبزی بین ۴۷ تا ۵۴ درصد افزایش یافته است.

اخبار,اخبار اقتصادی ,قیمت سبد هزینه خانوار کارگری

 

اخبار,اخبار اقتصادی ,قیمت سبد هزینه خانوار کارگری

 

اخبار,اخبار اقتصادی ,قیمت سبد هزینه خانوار کارگری

 اخبار اقتصادی - ایلنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------