آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

واکنش همتی به هشدار رئیسی درباره انحلال بانک‌های متخلف

عبدالناصر همتی رییس پیشین بانک مرکزی در واکنش به اظهارات رئیسی درباره انحلال برخی بانک‌ها نوشت: خوب بود که جناب آقای رئیسی…

تغيير مكان «بورس خودرو» در تهران؟



اخبار,اخبار اقتصادی ,بازار خودرو

 

اخبار اقتصادی - تغيير مكان «بورس خودرو» در تهران؟

افزايش ناگهاني تعداد نمايشگاه‌هاي خودرو در يك محله‌ مسكوني واقع در شمال شهر تهران، حكايت از انتقال بي‌سروصداي بورس خريد و فروش خودروهاي گران‌قيمت از مركز پايتخت به نقطه‌‌اي ديگر دارد.

در راسته مسكوني يكي از محله‌هاي منطقه 2 تهران كه طي يكسال اخير، رونق صدور مجوز تخريب و نوسازي در آن، چهره ساختمان‌هاي نه‌چندان قديمي محله را به حجم زيادي از مجتمع‌هاي مسكوني‌ و اداري-تجاري تبديل كرده است، در همين فاصله زماني كوتاه، حدود 10 نمايشگاه فروش خودروهاي خارجي تاسيس شده است.

صرف‌نظر از مشكلاتي كه تمركز نمايشگاه‌هاي خودرو در يك خيابان نه‌چندان عريض اما با حجم ترافيك نسبتا بالا و پرتردد مي‌تواند براي ساكنان محله ايجاد كند، آنچه در حال‌حاضر درباره بورس جديد خودرو مطرح است، تبديل مغازه‌هاي تجاري نوساز با فضاي فوق‌العاده محدود به نمايشگاه خودرو است. در شكل جديد صدور مجوز براي تاسيس نمايشگاه خودرو، ظاهرا شروطي همچون داشتن پاركينگ روباز يا حتي مسقف، اما پرظرفيت مطرح نيست. تحقيقات ميداني از مكان جديد بورس فروش خودروهاي خارجي در تهران نشان مي‌دهد: عمده نمايشگاه‌هاي تازه تاسيس، غالب خودروهاي فروشي را به دليل نبود فضاي پارك در داخل نمايشگاه، در عرصه عمومي و مشاع شهري قرار مي‌دهند كه همين رفتار در تشديد ترافيك محلي اثرگذار بوده است.

تا پيش از شكل‌گيري مجموعه نمايشگاه‌هاي خودرو در محله‌اي واقع در منطقه 2 تهران، دو خيابان‌ تجاري-اداري  مشهور در مركز تهران، تنها بورس عرضه خودروهاي خارجي محسوب مي‌شد اما در حال‌حاضر نه‌تنها نمايشگاه‌هاي مستقر در اين دو خيابان، كماكان به فعاليت خود مشغول هستند كه در مكان جديدتر و البته با حجم بيشتري از نمايشگاه، كار عرضه خودروهاي خارجي صفركيلومتر مدتي است شروع شده است. مدیران شهری وعده داده اند این بورس تازه را به لحاظ  كنترل ترافيك ناشي از پارك خودروهاي فروشي در حاشيه خيابان، ساماندهی کنند و حتی تا ابطال جواز کسب نمایشگاهداران متخلف نیز پیش روند.

مرتضی قدیمی، مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر درباره جمعیت صنف نمایشگاهداران در تهران می‌گوید: جمعیت این صنف در تهران 4 تا 5 هزار نفر است و ساماندهی آنها کار بسیار پردردسری است. بیش از یک سال است که زنگ خطر برای نمایشگاهداران تهران به صدا درآمده است.

 مدیر عامل شرکت ساماندهی مشاغل شهر تهران در توضیح بیشتر نحوه برخورد با این متخلفان  گفت: تیم‌های بازرسی ما هر چند روز یک بار از مناطقی که به‌طور غیرقانونی پارک حاشیه‌ای دارند بازدید می‌کند و با نمایشگاهدارانی که خودروی خود را بیرون از نمایشگاه پارک کرده و حاشیه خیابان و پیاده راه را می‌گیرند به شدت برخورد می‌کنند.

وی از خیابان دادمان و خیابان سردار جنگل به‌عنوان مکان‌های اصلي تمركز نمايشگاه‌هاي خودرو فاقد پاركينگ مناسب نام برد. در این رابطه، سرهنگ سعید سپهری فرمانده عملیات و کنترل طرح‌های ترافیکی پلیس راهور تهران با اشاره به اینکه توقف وسایل نقلیه در پیاده‌رو تخلف محسوب می‌شود و پلیس راهور با آن برخورد می‌کند، اظهار کرد: در طرح برخورد با نمایشگاهداران متخلف، با همکاری شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران، اداره اماکن عمومی و پلیس پیشگیری با متخلفان برخوردهای لازم به عمل می‌آید.
اخبار اقتصادی - دنیای اقتصاد

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------