آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

واکنش همتی به هشدار رئیسی درباره انحلال بانک‌های متخلف

عبدالناصر همتی رییس پیشین بانک مرکزی در واکنش به اظهارات رئیسی درباره انحلال برخی بانک‌ها نوشت: خوب بود که جناب آقای رئیسی…

دو سناریوی قیمت بنزین و CNG در سال ۹۴



اخبار,اخبار اقتصادی ,قیمت بنزین

یک مقام مسئول گفت: در حال حاضر ۲ سناریو برای تغییر قیمت سی‌ان‌جی مطرح شده است که اول افزایش قیمت بنزین است که اگر این کار را انجام دهیم، قیمت سی‌ان‌جی تغییر نمی‌کند اما سناریوی دیگر عدم تغییر قیمت بنزین و کاهش قیمت سی‌ان‌جی است.

یک مقام مسئول در شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی در گفتگو با فارس با اشاره به اینکه متاسفانه با افزایش قیمت سی ان جی از ابتدای سال جاری و اختلاف اندک بین قیمت بنزین و سی ان جی شاهد کاهش چشمگیر مصرف این سوخت پاک بودیم، گفت: اطلاعات لازم جمع آوری شد و نامه نگاری های متعددی نیز با انجمن صنفی جایگاه داران سی ان جی صورت گرفت تا راهکارهایی برای افزایش مصرف سی ان جی پیدا کنیم.

وی ادامه داد: افزایش جایگاه ها و همچنین بهبود کیفیت خدمات دهی جایگاه های سی ان جی یکی از این اقدامات بود اما تاکنون این راهکارها نیز نتوانستند ما را به هدف مان برسانند به همین دلیل در کارگروهی تخصصی بحث کاهش قیمت سی ان جی را مطرح کردیم تا بتوانیم قیمت را کاهش دهیم.

این مقام مسئول ادامه داد: در حال حاضر دو سناریو برای این منظور مطرح شده است که اول افزایش قیمت بنزین است که اگر این کار را انجام شود قیمت سی ان جی تغییر نمی‌کند، اما سناریوی دیگر عدم تغییر قیمت بنزین و کاهش قیمت سی ان جی است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه قیمت بنزین آزاد در داخل کشور و فوب خیلج فارس تقریبا به هم نزدیک شده است، می توان با یک گام قیمت بنزین آزاد را افزایش و قیمت بنزین سهمیه ای و قیمت سی ان جی را ثابت نگه داشت.

وی در پایان تصریح کرد: هنوز هیچ کدام از این دو سناریو به جمع بندی نهایی نرسیده است اما برای سال آینده باید فکر اساسی کرد تا موجب به افزایش بیشتر  مصرف بنزین در کشور نشویم که این موضوع منجر به افزایش واردات خواهد شد.
اخبار اقتصادی - فارس

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------