آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

واکنش همتی به هشدار رئیسی درباره انحلال بانک‌های متخلف

عبدالناصر همتی رییس پیشین بانک مرکزی در واکنش به اظهارات رئیسی درباره انحلال برخی بانک‌ها نوشت: خوب بود که جناب آقای رئیسی…

جزییاتی از تحریم جدید شرکت ملی نفتکش ایران



اخبار,اخبار اقتصادی , صادرات نفت

یک منبع آگاه گفت: بر اساس شکایت‌های صوری از سوی اتحادیه اروپایی، تحریم‌های جدیدی بر شرکت ملی نفتکش تحمیل شده است، اما با پیگیری‌های حقوقی می‌توان این تحریم‌های جدید را نیز منتفی کرد.

یک منبع آگاه درگفت‌وگو با فارس با اشاره به تحریم‌هایی که اخیرا بر شرکت ملی نفتکش ایران اعمال شده است، گفت: هنوز این تحریم‌ها قطعی نشده و ممکن است منتفی شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه هنوز مراحل اداری اعمال این تحریم‌ها طی نشده است، گفت: آنچه در رسانه‌های جهان منتشر شده تنها یک نظر است.

این مقام آگاه با اشاره به اینکه پس از وضع تحریم، مراحل اداری میان مدتی طول می‌کشد تا تحریم ها اجرایی شود، تصریح کرد: در این شرایط تنها گفته می‌شود شرکت ملی نفتکش مورد تحریم‌ها واقع شده اما تا اجرایی شدن آن ممکن است اتفاقات دیگری رخ دهد.

وی در پاسخ به اینکه آیا تحریم‌های اعمال شده همان تحریم‌های قدیمی است، تصریح کرد: تحریم‌های قدیمی پس از رایزنی‌های حقوقی از سوی شرکت ملی نفتکش به طور کامل منتفی شد، بر این اساس نمی‌تواند تحریم‌های اعمال شده همان تحریم‌های قدیمی باشد.

این منبع آگاه ادامه داد: ما از تحریم‌های قبل کاملا تبرئه شدیم بنابراین آنچه به گوش ما رسیده حاکی از آن است که بر اساس شکایت‌های صوری از سوی اتحادیه اروپا تحریم‌های جدیدی به این شرکت تحمیل شده است که باید از هم اکنون به دنبال مراحل حقوقی رفع این تحریم‌ها باشیم.

خبرگزاری رویترز در روزهای اخیز به نقل از یک دیپلمات اروپایی گزارش داد، دولت‌های اتحادیه اروپا امروز پنج شنبه در بروکسل با تحریم‌ دوباره شرکت ملی نفت‌کش ایران موافقت کردند.

دیپلمات‌های اتحادیه اروپا پیش از این گفته بودند انتظار می‌رود دولت‌های این اتحادیه در روز پنجشنبه با بازگشت تحریم‌ها علیه شرکت ملی نفت‌کش ایران موافقت کنند.

دادگاه عمومی اتحادیه اروپا، دومین دادگاه این اتحادیه چند ماه پیش حکم داده بود دلیلی برای قرار دادن این شرکت در فهرست تحریمی آن اتحادیه وجود ندارد.

خبرگزاری رویترز به رغم این لحظاتی پیش گزارش داد اتحادیه اروپا قصد دارد روش‌های قانونی برای نگه داشتن این شرکت در فهرست تحریم‌ها را مورد بررسی قرار دهد.

این خبرگزاری انگلیسی چند روز پیش گزارش داده بود دادگاه انگلیس دادخواست قانونی شرکت ملی نفت‌کش ایران برای جلوگیری از وضع تحریم‌ها علیه این شرکت را رد کرده است.
اخبار اقتصادی - فارس

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------