آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

واکنش همتی به هشدار رئیسی درباره انحلال بانک‌های متخلف

عبدالناصر همتی رییس پیشین بانک مرکزی در واکنش به اظهارات رئیسی درباره انحلال برخی بانک‌ها نوشت: خوب بود که جناب آقای رئیسی…

واحدهای 60 تا 70 متری در صدر فروش واحدهای مسکونی در بازار + جدول



توزیع فراوانی تعداد واحدهای مسکونی معامله شده بر حسب سطح بنای هر واحد مسکونی در خرداد ماه سال 1394 نشان می‌دهد که بیشترین سهم از معاملات انجام شده به واحدهای مسکونی با مساحت  60 تا 70 مترمربع معادل 16.9 درصد اختصاص کل فروش مسکن در تهران  در این ماه اختصاص داشته است.

تحلیل جداول آماری بانک مرکزی از تحولات بازار مسکن شهر تهران نشان می‌دهد که  واحدهای دارای مساحت  50 تا 60  و واحدهای دارای مساحت70 تا 80  متر مربع به ترتیب با سهم 16 و 13.1 درصدی در رتبه‌های  دوم و سوم بعد از واحدهای مسکونی با مساحت  60 تا 70   قرار دارند.

واحدهای 40 تا 50 مترمربع نیز با داشتن سهم 10.4 و  واحدهای 80 تا 90 مترمربع با داشتن سهم 10.1 در رتبه‌های بعدی به لحاظ تعداد معاملات مسکن از لحاظ سطح بنا قرار داشته‌اند.

در این آمار، سهم واحدهای مسکونی کمتر از 30 مترمربع در معاملات خرداد ماه امسال 0.6 درصد بوده است.

واحدهای مسکونی 180 تا 190 و  190 تا 200 مترمربع نیز در معاملات خرداد ماه امسال هرکدام  با داشتن سهم 0.4 درصدی کم معامله‌ترین واحدهای مسکونی در بازار مسکن محسوب می‌شوند.

سهم واحدهای بیش از 200 مترمربع در معاملات خرداماه امسال نیز 2.1 درصد بوده است.

در مجموع در خردادماه امسال واحدهای مسکونی با مساحت کمتر از 80 متر مربع، 59.4 درصد از معاملات انجام شده را به خود اختصاص دادند، این موضوع خود یکی از نشانه‌های بالا بودن قیمت مسکن در برابر توان پایین قدرت خرید مردم و همچنین ناتوانی تسهیلات ارائه شده برای خرید خانه دارد.

همچنین در خرداد ماه سال 1394متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع بنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌‌های معاملات ملکی شهر تهران 38.9 میلیون ریال بود که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب 0.2 و 3 درصد کاهش نشان میدهد. در ماه مورد گزارش، تعداد معاملات آپارتمانهای مسکونی شهر تهران به 15661 واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب 9.8 درصد افزایش و 9.5 درصد کاهش نشان می‌دهد.

 

اخبار,اخبار اقتصادی , بازار مسکن

 

اخبار اقتصادی - صدای اقتصاد

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------