آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

واکنش همتی به هشدار رئیسی درباره انحلال بانک‌های متخلف

عبدالناصر همتی رییس پیشین بانک مرکزی در واکنش به اظهارات رئیسی درباره انحلال برخی بانک‌ها نوشت: خوب بود که جناب آقای رئیسی…

ایده بورس مسکن خطرناک بوده و در عمل اجرایی نیست



اخبار,اخبار اقتصادی , سازمان بورس

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: تشکیل بورس مسکن اقدامی خطرناک است که می تواند ایجاد بازارهای کاذب و افزایش ورود افراد حرفه ای با سابقه دلالی در این حوزه را موجب شود که در نهایت، بی نظمی بیشتر بازار مسکن را به دنبال داشته باشد.

 ابراهیم نکو با اشاره به بحث های مطرح شده این روزها در محافل مختلف در باب تشکیل بورس مسکن، افزود: ورود مسکن به این بازار در شرایط فعلی اقتصاد ایران که با آشفتگی های زیادی در بخش مسکن مواجه هستیم، نمی تواند نتیجه بخش بوده و ساماندهی آن را به دنبال داشته باشد.

وی گفت: بورس مسکن اقدامی خطرناک تلقی می شود که می تواند ایجاد بازارهای کاذب و افزایش ورود افراد حرفه ای با سابقه دلالی در این حوزه را موجب شود که در نهایت، بی نظمی بیشتر بازار مسکن را به دنبال داشته باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان آنکه در شرایط کنونی اقتصادی ورود به بورس مسکن به صلاح نیست، اظهار داشت: با راه اندازی این بورس، التهاب و آشفتگی بازار مسکن، شکل گیری بازارهای کذایی و قیمت های غیرمنطقی دور از ذهن نخواهد بود و امید به صاحبخانه شدن افراد و ساماندهی این حوزه کمرنگ تر می شود.

وی با اشاره به وضعیت فعلی بازار مسکن، تصریح کرد: در شرایط کنونی سلسله عواملی دست به دست هم داده اند تا طیفی از جامعه صاحب خانه نشوند که از جمله آنها می توان به اقدامات غیرمنطقی اخیر حوزه شن و ماسه اشاره کرد.

نکو ادامه داد: تصمیم گیری صنف شن و ماسه برای عدم فعالیت از 15 تا 30 تیر ماه، افزایش قیمت این کالای واسطه ای و در نتیجه ایجاد مشکل برای بتن سازان آماده را به دنبال داشته و بازار مسکن را با رکود و گرانی قیمت ها مواجه کرده که در ادامه می تواند به بیکاری کارگران ساختمانی بیانجامد.

نماینده شهرستانهای رباط کریم و بهارستان در مجلس با بیان اینکه با وجود چنین آشفتگی هایی نمی توان برای ساماندهی بازار مسکن برنامه ریزی کرد، بیان داشت: باید کمیته ویژه ای در وزارت راه و شهرسازی با رویکرد منطقی و تخصصی به این منظور شکل گیرد تا با انجام مطالعات تخصصی، کنترل بازار را در دست بگیرد؛ در غیر این صورت، رکود فعالیت های مشاوران املاک، کارگران ساختمانی و رکود کلی بازار مسکن را به دنبال خواهد داشت.

 

اخبار اقتصادی - ایرنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------