آخرین اخبار اقتصادی

عبدالناصر همتی،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

کنایه سنگین همتی به دولت رئیسی: برای رشد اقتصادی ⁩۴ درصد و تورم ۴۲ درصد از همدیگر تشکر می‌کنند

رییس‌کل اسبق بانک مرکزی عنوان کرد: سال ۹۹ در اوج فشار حداکثری و کرونا و با درآمد نفتی ۷.۵ میلیارد دلار، رشد اقتصادی ۴.۲ درصد…

خانه ارزان شد



اخبار,اخبار اقتصادی ,قیمت مسکن

آمار سه ماهه نخست امسال نشان می‌دهد متوسط بهای یک متر آپارتمان در شهر تهران 4 درصد نسبت به سه ماهه قبل از آن کاهش یافته است.

بر اساس آمار وزارت راه و شهرسازی، گزارش فصلی بازار مسکن در بهار 1394 نشان داد: متوسط بهای یک مترمربع آپارتمان در شهر تهران در سه ماهه اول سال 1394 به عدد 39.9 میلیون ریال رسید که نسبت به سه ماهه قبل معادل 4 درصد و نسبت به سه ماهه مشابه سال قبل 2 درصد کاهش یافته.

نگاهی به روند فصلی قیمت مسکن از ابتدای سال 1390 تا پایان بهار سال 1394 در شهر تهران حاکی از این است که قیمت مسکن از بهار سال 1392 با ثبات نسبی مواجه شده و در حدود 40 میلیون ریال به ازای هر متر مربع دارای نوسانات اندک تا 3 میلیون ریال بوده است.

مقایسه نرخ رشد قیمت مسکن با تورم عمومی نیز نشان می‌دهد که از بهار 1392 نرخ رشد قیمت مسکن همواره پایین‌تر از نرخ رشد تورم بوده؛ در نتیجه می‌توان گفت قیمت حقیقی مسکن کاهش یافته است.

بنابراین گزارش بیشترین قیمت به ترتیب متعلق به مناطق 1، 3، 2 و 6 و کمترین قیمت متعلق به مناطق 18، 17، 20 و 19 می‌باشد.

به گزارش ایسنا و بر اساس پیش‌بینی کارشناسان با توجه به عدم تعادل قیمت‌ها با قدرت خرید مردم حداقل تا یک سال آینده هم قیمت مسکن افزایش نخواهد یافت. اما در یک سال آینده احتمالا شاهد انباشت تقاضا خواهیم بود و در صورتی که آن انباشت پاسخ داده شود، افزایش قیمت نخواهیم داشت. لذا اجرایی شدن طرح جامع مسکن از سوی دولت ضروری است.

 

اخبار اقتصادی - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------