آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

واکنش همتی به هشدار رئیسی درباره انحلال بانک‌های متخلف

عبدالناصر همتی رییس پیشین بانک مرکزی در واکنش به اظهارات رئیسی درباره انحلال برخی بانک‌ها نوشت: خوب بود که جناب آقای رئیسی…

رونمایی از برنامه‌های جدید اشتغال/توسعه مشاغل نو در دستور کار



اخبار,اخبار اقتصادی, وزارت کار

یک مقام مسئول در وزارت کار با تاکید بر تدوین سیاست‌های نوین کارآفرینی گفت: این برنامه‌ها در راستای توسعه مشاغل نو و تامین نیاز بازار کار ترویج می‌شوند.

 جلسه بررسی برنامه عملیاتی آموزش و ترویج کارآفرینی با رویکرد تامین نیاز بازار کار و توسعه مشاغل نو در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.

این جلسه با هدف بررسی  برنامه عملیاتی ترویج و آموزش کارآفرینی و راه اندازی کسب و کار جدید با رویکرد تامین نیازهای بازار کار و توسعه مشاغل نو و با رعایت بودجه مصوب و احکام قوانین و مقررات تدوین و پیشنهاد به شورای عالی اشتغال با حضور پریسا ریاحی؛ مدیرکل دفتر توسعه کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه و جمعی از نمایندگان دستگاه های ذیربط برگزار شد.

ریاحی با اشاره به برنامه آموزش و ترویج کارآفرینی، آن را جزء برنامه های اقتصاد مقاومتی و برنامه ششم دانست و گفت: در نظر داریم با همکاری دستگاه های مرتبط آن را تدوین کنیم. مدیرکل دفتر توسعه کارآفرینی به جزئیات برنامه عملیاتی ترویج و آموزش کارآفرینی اشاره و اظهارداشت: طرح حاضر مشتمل بر مفاهیم کلیدی مورد استفاده در برنامه عملیاتی آموزش و ترویج کارآفرینی، ارکان برنامه، وظایف و اختیارات هریک از ارکان و فرایند تهیه برنامه به منظور نظم بخشی به کلیه اقدامات مرتبط با تهیه برنامه عملیاتی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دستگاه های ذیربط ارائه می شود.

وی در ادامه به روش های ارتقای وضعیت کارآفرینی و راه های ترویج آن اشاره کرد و گفت: بر پایه مطالعات انجام شده و بررسی نظرسنجی های صورت گرفته از استان ها محتوا و شیوه های آموزش کارآفرینی و اثربخشی روش های آموزشی نیازمند بازنگری است. علاوه بر این مدیریت کشف خلاقیت ها و استعدادپروری، مدیریت یکپارچه راهبری در حوزه ترویج کارآفرینی، افزایش نهادهای آموزشی، راه های افزایش ریسک پذیری و ارتقای کارآمدی نظام انگیزشی و... از جمله  مواردی است که می بایست مورد توجه قرار گیرد.

 

اخبار اقتصادی - مهر

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------