آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

واکنش همتی به هشدار رئیسی درباره انحلال بانک‌های متخلف

عبدالناصر همتی رییس پیشین بانک مرکزی در واکنش به اظهارات رئیسی درباره انحلال برخی بانک‌ها نوشت: خوب بود که جناب آقای رئیسی…

هند خبر وزارت نفت ایران را تکذیب کرد



اخبار,اخبار اقتصادی ,وزارت نفت

 

اخبار اقتصادی - خبر وزارت نفت درباره وصول بدهی هند
هندوستان پرداخت بدهی ایران را تکذیب کرد

وزارت نفت امروز اعلام کرد هند بدهی 1.5 میلیارد دلاری خود را به ایران پرداخت کرده است. ساعاتی بعد مقام های رسمی هند این خبر را تکذیب کردند.  به گزارش «نفتنا» به نقل از «رویترز هند» دولت هند اعلام کرد کرد هنوز هیچ پولی بابت خرید نفت و تحت توافق ژنو به ایران پرداخت نشده است.

امروز اعلام شد که هند بدهی 1.5 میلیارد دلاری خود را که به سبب تحریم های بانکی امکان وصول نداشت به ایران پرداخت کرده است. «محسن قمصری» مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران به «شانا» گفت: «بر اساس مذاکرات انجام شده، واریز وجوه حاصل از فروش نفت خام به هند به حساب های ایران انجام شده و بانک مرکزی مسوول انتقال این وجوه به داخل کشور است.» قمصری درباره جزییات پرداخت هم صحبت کرد: «٤٥ درصد این وجوه به صورت روپیه و ٥٥ درصد آن به صورت یورو پرداخت شده است و بر اساس مذاکرات بانک مرکزی و مقامات هندی بزودی این وجوه به کشور منتقل می شود.»

ساعاتی بعد مقام های رسمی هند این خبر را تکذیب کردند. به گزارش «نفتنا» به نقل از «رویترز هند» دولت هند اعلام کرد کرد هنوز هیچ پولی بابت خرید نفت و تحت توافق ژنو به ایران پرداخت نشده است. در این خبر به اظهارات قمصری اشاره شده. «رویترز هند» این اظهارات را به «مقام های دولتی و صنعتی» هند که نامی از آن ها برده نشده منعکس کرده است. پاسخی که در اختیار این رسانه قرار گرفته کل این اظهارات را تکذیب می کند.

مقام های رسمی هند ماه گذشته اعلام کردند پیامد توافق ژنو رقم 1.5 میلیارد دلار از دارایی های بلوکه شده ایران را پرداخت خواهند کرد. محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران نیز که به تازگی از هند دیدار کرد، یکی از امیدواری های خود را پرداخت کامل بدهی های هند به ایران عنوان کرد.

 

او در مصاحبه  با شبکه تلویزیونی «سی ان ان- آی بی ان» هند، در باره بدهی پنج میلیارد دلاری هند به ایران گفت:  «گفتگو با طرفهای هندی را به تازگی آغاز کرده ایم و گستره وسیعی برای همکاریهای اقتصادی، سیاسی و چندجانبه پیش رو داریم، به همین دلیل انتظار داریم هند به نحوی بدهی نفتی خود را به ایران بپردازد.» امری که به هرحال تاکنون صورت نگرفته است. پس از توافق ژنو دو کشور کره جنوبی و ژاپن تنها کشورهایی هستند که قسمتی از دارایی های بلوکه شده ایران را پرداخت کرده اند.

اخبار اقتصادی - نفتنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------