آخرین اخبار اقتصادی

عبدالناصر همتی،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

کنایه سنگین همتی به دولت رئیسی: برای رشد اقتصادی ⁩۴ درصد و تورم ۴۲ درصد از همدیگر تشکر می‌کنند

رییس‌کل اسبق بانک مرکزی عنوان کرد: سال ۹۹ در اوج فشار حداکثری و کرونا و با درآمد نفتی ۷.۵ میلیارد دلار، رشد اقتصادی ۴.۲ درصد…

جزئیات اصلاح قبوض "برق"/تعرفه های جدید ابلاغ شد



اخبار,اخبار اقتصادی ,قیمت برق

 

اخبار اقتصادی - فلاحتیان :جزئیات اصلاح قبوض "برق"/تعرفه های جدید ابلاغ شد

معاون وزیرنیرو در امور برق و انرژی گفت:بر اساس تعرفه جدید کلیه مصارف و تمامی پلکان‌ها رشد 24 درصدی خواهند داشت.

فلاحتیان معاون وزیرنیرو در امور برق و انرژی درگفتگو با باشگاه خبرنگاران در پاسخ به این سوال که محاسبه 24 درصدی تعرفه برق در قبوض با افزایش 30 تا90 درصدی به صورت پلکانی همراه بوده است گفت:مصوبه دولت ناظر بر افزایش متوسط قیمت برق به 533/2ریال بوده و بر این اساس قیمت برق از 430 ریال به 533/2 ریال رسیده است که این امر نیز در تعرفه ها رعایت شده بنابراین اشتباهی در قبوض صادر شده صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه از مساجد بابت برق مصرفی تعرفه ای دریافت نمی شود ، افزود: همچنین مدارس و دانشگاهها نیز از تعرفه متفاوتی برخوردار هستند به همین منظور برای دستیابی به متوسط 533/2 ریال مبالغ جبرانی در سایر تعرفه ها در نظر گرفته شد.

معاون وزیر نیرو درباره رقم اعلام شده از سوی وزیر نیرو و افزایش تعرفه ها تا 90 درصد در قبوض مشترکان خانگی نیز گفت" افزایش تعرفه ها در تمام سطوح مختلف باید به گونه ای باشد که متوسط برق در یافتی به رقم 533/2 ریال برسد.

وی اظهار داشت : در تعرفه های ابلاغی به رعایت الگوی مصرف توجه بیشتری شده و میزان رشد مصرف با میزان رشد مبلغ دریافتی رابطه مستقیم دارد.

وی با بیان اینکه افزایش قبوض با توجه به مصوبه هیات دولت بوده افزود: پس از صدور قبض جدید وزیر نیرو نظر رییس جمهور را در اینباره جویا شد و از آنجا که نظر رییس جمهور رفاه عموم مردم بود تصمیم گرفته شد که در تعرفه ها تجدید نظر شود.

وی ادامه داد: بر این اساس تعرفه جدید کلیه مصارف و تمامی پلکان‌ها رشد 24 درصدی خواهد داشت. بنابراین اگر مشترکی 120 کیلو وات برق مصرف کند ؛ 100 کیلو وات آن در پلکان اول 24 درصد افزایش و 20 کیلو وات بعدی با افزایش 24 درصدی ردیف همان پلکان محاسبه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در مناطق گرمسیری رشد 24 درصدی لحاظ خواهد شد و از آنجا که تعرفه آن‌ها کمتر از سایر مناطق است؛ افزایش 24 درصدی تأثیر چندانی بر قبوض آن‌ها نخواهد داشت.

اخبار اقتصادی - باشگاه خبرنگاران

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------