آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

واکنش همتی به هشدار رئیسی درباره انحلال بانک‌های متخلف

عبدالناصر همتی رییس پیشین بانک مرکزی در واکنش به اظهارات رئیسی درباره انحلال برخی بانک‌ها نوشت: خوب بود که جناب آقای رئیسی…

واکنش کانادا و ترکیه به آغاز اجرای برجام



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید


استقبال وزیر امور خارجه کانادا از روز اجرای برجام / کانادا در تحریم‌های خود بازنگری می‌کند

استفان دیون، وزیر امور خارجه کانادا می‌گوید که کانادا نیز خود را با تصمیمات شورای امنیت سازمان ملل متحد تطبیق داده و تحریم‌های خود در خصوص ایران را بازنگری خواهد کرد.

 «استفان دیون»، وزیر امور خارجه کانادا امروز (یکشنبه) از اینکه ایران به تعهدات خود در چارچوب توافق هسته‌ای وین عمل کرده است، استقبال کرد.

بنابراین گزارش، وی روز اجرا را برهه‌ای کلیدی در برجام دانست و ابراز داشت که این توافق که بین ایران و 1+5 به‌دست آمده است، به حصول اطمینان در خصوص اینکه برنامه هسته‌ای ایران منحصرا صلح‌آمیز باقی می‌ماند، کمک خواهد کرد. این توافق همچنین رقابت بر سر تسلیحات هسته‌ای را در منطقه کاهش خواهد داد.

در کنار سایر اعضای سازمان ملل متحد، کانادا نیز خود را با تصمیمات شورای امنیت سازمان ملل متحد تطبیق داده و تحریم‌های خود در خصوص ایران را بازنگری خواهد کرد.

۲۶ دی‌ماه، با تائید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در خصوص اینکه ایران به تعهدات خود در برجام جامه عمل پوشانده، رسما روز اجرای این توافق هسته‌ای اعلام شد.

 

 --------------------------------

واکنش ترکیه به آغاز اجرای برجام


به گزارش "القدس العربی"؛ وزارتخارجه ترکیه پس از تأیید پایبندی ایران به تعهدات خود درخصوص برنامه هسته‌ای، این موفقیت دیپلماتیک را به تمامی طرف های سهیم در حصول این توافق تبریک گفت.

وزارتخارجه ترکیه با صدور بیانیه‌ای ضمن استقبال از آغاز اجرای برنامه جامع اقدام مشترک از جانب کشورهای پنج بعلاوه یک و ایران توضیح داد: "ترکیه از آغاز تأکید داشت که حل پرونده هسته‌ای ایران تنها از طریق مذاکره و دیپلماسی ممکن خواهد بود. ما منتظر هستیم تا این توافق تحت نظارت آژانس انرژی اتمی با شفافیت اجرا شود."

این بیانیه می‌افزاید: "باید در مرحله آتی از رفتارهای تفرقه افکنانه پرهیز و با اقدامات مسئولانه برای تحقق ثبات و امنیت در منطقه تلاش شود."

 

اخبار سیاست خارجی - فارس،انتخاب

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------