آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

جزئیات برگزاری نوزدهمین حراج شمش طلا

فردا یکشنبه (دوم اردیبهشت ۱۴۰۳) نوزدهمین حراج شمش طلا برگزار می‌شود. به گزارش ایلنا؛ طبق اعلام مرکز مبادله ارز و طلای ایران،…

تماشاچیان جام جهانی چقدر ارز از ایران خارج می کنند؟



اخبار ,اخبار اقتصادی ,خرج تماشای بازی های جام جهانی

 

اخبار اقتصادی - تماشاچیان جام جهانی چقدر ارز از ایران خارج می کنند؟

دو هزار ایرانی مسافر جام جهانی احتمالا تاکنون ارز مورد نیاز خود را از بازار آزاد تهیه کرده اند.

 برآوردها نشان می دهد که مسافران ایرانی جام جهانی حداقل دوازده میلیون دلار خرج تماشای بازی های جام جهانی خواهند کرد.

به گزارش خبرآنلاین، سفارت برزیل در تهران اعلام کرده که با دو هزار تقاضای ویزا برای سفر به برزیل و تماشای جام جهانی مواجه شده که از این تعداد تاکنون 1500 نفر بلیت تماشای بازی های ایران را نیز تهیه کرده اند. اگر فرض شود که همه این دو هزار نفر در نهایت موفق به تهیه بلیت بازی ها نیز خواهند شد آنگاه می توان برآورد کرد که سفر این تعداد از ایرانی ها به برزیل حداقل چقدر ارز را از کشور خارج می کند.

 

نخستین بازی ایران در جام جهانی روز 16 ژوئن برگزار می شود و تاریخ آخرین بازی نیز 25 ژوئن است در نتیجه یک فرد برای اینکه تمام بازی ها را تماشا کند (با فرض اینکه ایران از گروهش صعود نمی کند)، باید در دیرترین حالت 15 ژوئن خود را به برزیل برساند و 26 ژوئن از برزیل راهی تهران شود در نتیجه این فرد یازده شب را در برزیل سپری خواهد کرد. پروازهای ایران به برزیل به مقصد شهرها ریودوژانیرو و سائوپولو انجام می شوند اما برای یک ایرانی که قصد تماشای بازی های ایران را دارد به صرفه تر است که به سائوپولو پرواز کند چرا که از آنجا زمان و هزینه کمتری را باید صرف رسیدن به شهری بکند که نخستین بازی ایران در آن برگزار خواهد شد. با فرض اینکه مسافر ایرانی جام جهانی هیچ شبی را در شهر سائوپائولو اقامت نکند و یک روز پیش از آغاز بازی های ایران وارد برزیل شده و یک روز پس از آخرین بازی احتمالی ایران از برزیل خارج شود، حداقل هزینه های سفر به برزیل به این گونه اند:

 

اخبار ,اخبار اقتصادی ,خرج تماشای بازی های جام جهانی


در نتیجه برآورد بالا نشان می دهد که در مجموع مسافران ایرانی برزیل حداقل 12 میلیون و پانصد هزار دلار ارز از ایران خارج می کنند.

البته گفتنی است که به احتمال زیاد میزان هزینه های ارزی مسافران ایرانی  برزیل به مراتب بیشتر از مقدار برآورد خواهد بود چرا که به احتمال زیاد آن ها روزهای بیشتری را در برزیل سپری می کنند و ممکن است در طول سفر از شهرهای دیگری نیز بازدید کنند.
اخبار اقتصادی - خبرآنلاین

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------