راهکار"هاشمی رفسنجانی" برای بهبود اوضاع اقتصادی ایران



اخبار ,اخبار اقتصادی ,راهکارهاشمی رفسنجانی برای بهبود اوضاع اقتصادی ایران

 

اخبار اقتصادی - روزنامه "سعودی گازت" مطرح کرد

راهکار"هاشمی رفسنجانی" برای بهبود اوضاع اقتصادی ایران

در سال 2005 میلادی آیت الله "هاشمی" اظهار داشت در صورتی که ما از منابع طبیعی مان به خوبی بهره برداری کنیم می توانیم انتظار رشد اقتصادی بالا را داشته باشیم.

 "راشد حسین" تحالیلگر روزنامه "سعودی گازت" در سرمقاله اقتصادی اخیر خود در این روزنامه نسبت به رشد اقتصادی ایران و افزایش جذب سرمایه گذاری های خارجی در ایران ابراز خوش بینی کرده است. او در این مقاله پیشنهادهای اقتصادی ایت الله هاشمی رفسنجانی را راهی برای بهبود اوضاع اقتصادی ایران می داند.

" تحلیلگر روزنامه "سعودی گازت"با اشاره به بهبود تدریجی وضعیت اقتصادی ایران می نویسد :"شاید روندی تدریجی داشته باشد اما طبق محسابات انجام شده تحلیلگران اقتصادی، تهران در حال بازگشت به بازار جهانی نفت است.

 

تولید نفت ایران از 1.03 میلیون بشکه نفت در روز در ژانویه سال 2013 میلادی به 1.25 میلیون بشکه در روز در ژانویه سال 2014 افزایش یافته است.

 

چین، هندوستان، ژاپن و کره جنوبی افزایشی 22 درصدی در واردات نفت ایران داشته اند. این موضوع پس از لغو بخش عمده ای از تحریم های وضع شده علیه ایران به دنبال مذاکرات هسته ای ایران و کشورهای عضو گروه 1+5 امکان پذیر شد.طبق گزارش های منتشر شده میزات صادرات نفت ایران در ماه فوریه گذشته رشدی 25 درصدی در ماه داشته است. این شواهد نشان می دهند که اقتصاد ایران در حال بازیابی و بهبود است."

 تحلیلگر روزنامه "سعودی گازت" در ادامه با اشاره به افزایش صادرات نفت ایران می افزاید :"کشتی های ایرانی در ماه فوریه صادرات نفت بیش تری به سوریه و کره جنوبی داشته اند. دو کشتی دیگر نیز در آب های اندونزی بار نفتی خود را خالی کرده اند. هم چنین واردات نفت چین از ایران از ماه ژانویه گذشته رشدی 82 درصدی داشته است.

 

هم چنین میانیگن واردات نفت چین از ایران در طول مدت شش ماه گذشته به میزان 29 درصد افزایش یافته است. هم چنین میزان واردات نفت هندوستان از ایران نیز در ماه ژانویه در مقایسه با ماه دسامبر سال گذشته افزایشی دو برابری داشته است. میزان واردات نفت هندوستان از ایران در ماه ژانویه به 412 بشکه در روز رسیده است. این در حالی است که در دسامبر گذشته این میزان 189.100 بشکه در روز بود که افزایشی 44 درصدی در واردات نفت هندوستان از ایران را نشان می دهد."

 تحلیلگر این مطلب در ادامه مقاله به تدابیر و توصیه مطرح شده از سوی آیت الله "هاشمی رفسنجانی" برای افزایش رشد اقتصادی ایران می افزاید :"آیت الله هاشمی رفسنجانی" در دوره زمامداری دولت "احمدی نژاد" انتقاداتی را در مورد نحوه صرف منابع طبیعی ایران مطرح کرده بود.

 

او در سال های اخیر از برخی سیاست های مدیریتی و تاثیر آن بر اقتصاد ایران انتقاد کرده است. در سال 2005 میلادی آیت الله "هاشمی" اظهار داشت در صورتی که ما از منابع طبیعی مان به خوبی بهره برداری کنیم می توانیم انتظار رشد اقتصادی بالا را داشته باشیم. راهکاری که احتمالا دولت جدید از آن استفاده خواهد کرد."

 "سعودی گازت" در بخش پایانی سرمقاله به نگرانی قانونگذاران امریکایی از افزایش تولید و فروش نفت ایران اشاره می کند و در این مورد می افزاید :"برخی از قانونگذاران امریکایی نگران افزایش تولید نفت خام ایران و رشد صادرات این کشور به هندوستان و چین هستند."

اخبار اقتصادی - تدبیر

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------