تولید بنزین یورو 5 با استفاده از گاز طبیعی



اخبار ,اخبار اقتصادی ,تولید بنزین یورو 5

 

اخبار اقتصادی - تولید بنزین یورو 5 با استفاده از گاز طبیعی

با راه اندازی نخستین کارخانه جی.تی.ال (مایع سازی گاز) در چهار سال آینده بنزین با کیفیت یورو 5 با استفاده از گاز طبیعی تولید خواهد شد.

به گزارش ایرنا، نخستین کارخانه جی.تی.ال (مایع سازی گاز) طی چهار سال آینده با هزینه ١٨٠ تا ٢٠٠ میلیون دلار در جزیره قشم احداث خواهد شد.

طراحی کارخانه جی.تی.ال به ظرفیت روزانه سه هزار بشکه به 12 ماه زمان نیاز دارد و قرار است پس از پایان مرحله مطالعاتی و طراحی، طی 36 ماه ساخته شود.

فرآورده های کارخانه GTL، نفت سفید، گازوئیل، بنزین، روغنهای صنعتی و به عبارت دیگر همان فرآورده هایی است که از پالایش نفت خام تولید می شود با این تفاوت که منبع تولید در این فرآیند، گاز طبیعی به جای نفت است.

استفاده از گاز طبیعی برای تولید این فرآورده ها، علاوه بر افزایش کیفیت محصول، به سازگاری بیشتر با محیط زیست و کاهش آلودگی هوا می انجامد.

قرارداد ساخت کارخانه GTL (مایع سازی گاز)میان پژوهشگاه صنعت نفت و شرکتی ایرانی، همزمان با نوزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت نفت در اردیبهشت ماه امسال به امضا رسید.

جی.تی.ال فناوری تبدیل گاز به فرآورده و مایعات با ارزش است که از طریق آن گاز را به فرآورده هایی با چند برابر ارزش افزوده مانند بنزین تبدیل می کند و باعث انتشار کمتر گازهای محلی و کاهش وابستگی به محصولات نفتی می شود.

محصولات جی.تی.ال هیدروکربن های خالص پارافین هستند که خواص احتراق عالی با سوختن آرام و کنترل شعله دارند.

سوخت جی.تی.ال به توسعه و گسترش سوخت های گوناگون حمل و نقل و کاهش وابستگی به محصولات نفتی کمک می کند.

سوخت جی.تی.ال می تواند در موتورهای دیزلی متداول استفاده شود که انتشار کمتر آلودگی محلی مانند ذرات معلق، منوکسیدکربن، هیدورکربن ها و اکسیدهای نیتروژن را به دنبال دارد.

این سوخت در مقایسه با سوخت های پالایشگاهی، هیچگونه پیامدی برای گرم شدن جهان ندارد و تاثیر کمتری در اسیدی شدن هوا، مه آلودگی و انتشار کمتر مواد معلق دارد.
اخبار اقتصادی - ایرنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------