آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

واکنش همتی به هشدار رئیسی درباره انحلال بانک‌های متخلف

عبدالناصر همتی رییس پیشین بانک مرکزی در واکنش به اظهارات رئیسی درباره انحلال برخی بانک‌ها نوشت: خوب بود که جناب آقای رئیسی…

تندر-90 قربانی اختلاف مجلس و شورای رقابت/مخالفت وزير با كاهش قيمت خودرو



اخبار ,اخبار اقتصادی ,قیمت جدید خودروهای داخلی

 

اخبار اقتصادی - تندر-90 قربانی اختلاف مجلس و شورای رقابت

اعتراض برخی نمایندگان مجلس به قیمت جدید خودروهای داخلی موجب تاخیر در تعیین قیمت خودروی تندر-90 شده است.اگرچه طبق گفته‌های یک‌ماه پیش رئیس شورای رقابت، قیمت جدید تندر-90 باید تاکنون تعیین می‌شد، اما هنوز این اتفاق نیفتاده است.

در این زمینه رئیس شورای رقابت حدود یک ماه پیش اعلام کرد که اطلاعات مربوط به این خودرو از خودروسازان اخذ شده و ظرف یک هفته قیمت جدید تندر-90 اعلام خواهد شد.متعاقب آن نیز خودروسازان اعلام کردند که جلسه کارشناسی مربوط به تعیین قیمت تندر-90 برگزار شده و نتیجه آن در جلسه شورای رقابت برای تعیین تکلیف نهایی مطرح خواهد شد.با این حال با گذشت حدود یک ماه از وعده رئیس شورای رقابت هنوز قیمت جدید تندر-90 تعیین نشده است.

 

در این زمینه مدیر فروش یکی از خودروسازان داخلی می‌گوید: دلیل این موضوع اختلاف برخی نمایندگان مجلس با شورای رقابت در زمینه قیمت‌های اعلامی است.وی می‌گوید: اعتراض برخی نمایندگان مجلس به قیمت جدید خودروهای داخلی که از سوی شورای رقابت تعیین شده، موجب تاخیر در تعیین قیمت خودروی تندر-90 شده است.

 

مدیر فروش یکی از خودروسازان داخلی با بیان اینکه تمام اطلاعات مربوط به خودروی تندر-90 به شورای رقابت ارائه شده است، تصریح می‌کند: به هر حال تصمیم‌گیری در این باره با شورای رقابت و رئیس این شورا است.تاخیر در اعلام قیمت جدید خودروی تندر-90 در حالی است که بازار خودرو نیز در رکود نسبی به سر می‌برد. هم‌اکنون قیمت تندر-90 مدل E2 در کارخانه‌های سازنده معادل 36 میلیون و 147 هزار تومان است. تندر-90 اتومات نیز به قیمت حدود 45 میلیون تومان و پارس‌تندر به قیمت 38 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

--------------------------------------------

اخبار اقتصادی - مخالفت وزير با كاهش قيمت خودرو

وزير صنعت، معدن و تجارت روز گذشته و در حاشيه همايش تبيين سياست‌هاي اقتصادي دولت براي خروج از ركود به خبرنگاران گفت: «سیاست‌گذاری برای تعيين قیمت خودرو توسط شورای رقابت انجام می‌شود و من مخالف کاهش 10 تا 15 درصدی قیمت خودروهای ساخت داخل هستم.»

مخالفت محمدرضا نعمت‌زاده با «كاهش قيمت خودرو» و اشاره او به نقش شوراي رقابت به‌عنوان «تعيين‌كننده سياست‌هاي قيمت‌گذاري خودرو» در حالي است كه پيش از اين نمايندگان مجلس با تشكيل يك كارگروه تلاش خود براي كاهش قيمت‌هاي اعلام شده از سوي شوراي رقابت را آغاز كرده بودند؛ اما در شرایطی که فعاليت كارگروه ياد شده به دليل تعطيلات تابستاني نمايندگان مجلس به حالت تعليق درآمده است، يكي از خودروسازان بزرگ كشور به‌زودي فروش فوري محصولات خود را آغاز خواهد كرد.

 

اين دومين فروش فوري اين خودروساز پس از اعلام قيمت‌هاي جديد از سوي شوراي رقابت خواهد بود. آغاز چنين فروشي كه به گفته يكي از مسوولان اين شركت خودروسازي «نامحدود» است، در شرايطي از شنبه هفته آينده آغاز خواهد شد كه به نظر می‌رسید پس از اعتراض‌ نمايندگان مجلس به‌عملکرد شورای رقابت، خودروسازان در این زمینه واکنش نشان دهند و برنامه‌هاي فروش خود را براي مدتي به تاخير بيندازند.

 

اما حالا اين فروش فوري در حالي به‌زودي آغاز خواهد شد كه بعد از شدت گرفتن اعتراض نمايندگان به قيمت‌هاي جديد و وعده آنها براي كاهش 15 تا 30 درصدي قيمت خودرو، نه تنها خودروسازان؛ بلکه وزارت صنعت و شورای رقابت نیز در قبال عملكرد برخی نمایندگان براي كاهش قيمت خودرو سکوت اختیار کرده بودند. بنابراين آغاز فروش فوري از سوي يكي از دو خودروساز بزرگ كشور مي‌تواند به نوعي به معناي «فارغ بودن خودروسازان از حاشیه‌های قیمت‌گذاری خودرو» باشد.

اخبار اقتصادی - ایسنا,دنیای اقتصاد

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------