آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

واکنش همتی به هشدار رئیسی درباره انحلال بانک‌های متخلف

عبدالناصر همتی رییس پیشین بانک مرکزی در واکنش به اظهارات رئیسی درباره انحلال برخی بانک‌ها نوشت: خوب بود که جناب آقای رئیسی…

تداوم روزهای «قرمز» بورس



اخبار اقتصادی -  تداوم روزهای «قرمز» بورس

يكي از روش‌هاي پيش‌بيني قيمت‌ها، نگاه به روند گذشته آنها است. بر اين اساس در این صفحه روندهاي قيمتي بازارهای مهم ایران و جهان به نمايش گذاشته شده‌اند. همچنين در متن مربوط به هر قسمت روند آتي قيمت‌ها براساس شواهد موجود پيش‌بيني شده‌اند.

بازار سهام

اخبار ,اخبار اقتصادی ,بازار سهام


افت مجدد شاخص کل
طی معاملات روز گذشته، شاخص کل بورس با افت 338 واحدی (معادل 46/0 درصدی) مواجه شد و در کانال 73 هزار واحدی باقی ماند.

 

به این ترتیب، زیان آن از ابتدای سال به  9/6 درصد رسید. در این شرایط، حجم و ارزش معاملات با حذف معاملات بلوکی همچنان در سطوح ضعیفی قرار دارد که نشان از عدم جذابیت بورس برای ورود سرمایه‌های جدید دارد. گرچه اقدامات مناسبی جهت توسعه صنایع انجام شده است، اما نشانه‌های رونق همچنان کمرنگ است.

 

این در حالی است که وضعیت اقتصاد جهانی به ویژه در چین، بزرگ‌ترین‌ طرف تجاری ایران، چندان مناسب ارزیابی نمی‌شود. همین مساله منجر به کاهش قیمت کالاهای جهانی شده است و با توجه به جایگاه قدرتمند گروه‌هایی نظیر فلزات اساسی، کانه‌های فلزی و پتروشیمی‌ها در بورس تهران، می‌تواند آثار نامطلوبی بر سودآوری آنها داشته باشد و افت شاخص را سبب شود.

بازار ارز

اخبار ,اخبار اقتصادی ,بازار ارز


تغییر مسیر دلار
روز گذشته، هر دلار آمریکا رشد قابل توجه 30 تومانی را تجربه کرد و به قیمت 3 هزار و 130 تومان معامله شد. به این ترتیب، دلار با رسیدن به کف حمایتی 3100 تومانی، تغییر مسیر داد و با رشد مواجه شد.

 

در این شرایط، خبری موثق در رابطه با مذاکرات هسته‌ای به گوش نمی‌رسد و طولانی شدن این اوضاع بی‌خبری، منجر به واکنش بازار به شایعات و در نتیجه نوسانات نرخ ارز می‌شود. همچنین، عدم تغییر جدید در وضعیت اقتصادی-سیاسی منجر می‌شود که نیاز متقاضیانی نظیر تولیدکنندگان بر آنها فشار وارد کند و اجازه ندهد آنها برای کاهش بیشتر قیمت‌ها منتظر بمانند. بنابراین، افزایش تقاضاهای موضعی و برخی شایعات می‌تواند نوساناتی در بازار ارز ایجاد کند؛ اما باید در نظر داشت تا عدم ارائه خبر موثق از مذاکرات هسته‌ای، حرکت ملایم قیمت ارز محتمل‌ترین سناریوی پیش رو است.

بازار سکه

اخبار ,اخبار اقتصادی ,بازار سکه


بازگشت سکه به بالای سطح حمایتی
طی معاملات روز گذشته، هر سکه طرح جدید با افزایش
 قابل توجه 7500 تومانی مواجه و به قیمت 942 هزار تومان معامله شد؛ به این ترتیب، بار دیگر به بالای کف حمایتی 940 هزار تومانی رسید و زیان خود را از ابتدای سال به 2/1 درصد کاهش داد. روز گذشته، بازار جهانی طلا تعطیل بود و قیمت سکه از این منظر متاثر نشد؛ این در حالی بود که افزایش 30 تومانی قیمت دلار، منجر به افزایش قیمت سکه شد. امروز نیز با توجه به تاخیر در شروع معاملات طلای جهانی، ممکن است سکه اثرپذیری بیشتری از روند قیمتی دلار داشته باشد. این در حالی است که در ادامه هفته، احتمال دارد نوسانات جدی در بازار طلای جهانی به وجود آید که آثار آن در بازار سکه داخلی منعکس خواهد شد.

بازار طلای جهانی

اخبار ,اخبار اقتصادی ,بازار طلای جهانی


ریزش اونس متوقف شد
در پایان معاملات هفتگی، طلای جهانی افت قابل توجه 8/1 درصدی را تجربه کرد و به قیمت 8/1280 دلار بر هر اونس معامله شد. ارائه برخی آمار مناسب از اقتصاد آمریکا منجر شد تا احتمال افزایش نرخ بهره تقویت شود و در نتیجه قیمت طلا کاهش یابد.

 

این در حالی بود که به گفته یلن، رئیس فدرال رزرو، گرچه کاهش نرخ بیکاری نشانه‌ای مثبت است اما هنوز پارامترهای دیگری نیاز است تا بهبود کامل بازار کار آمریکا را تثبیت دهند. بنابراین، همان‌طور که اشاره شده بود سخنان نسبتا ضعیف یلن باعث شد طلا در مقابل ریزش بیشتر مقاومت کند. طی نظرسنجی هفتگی کیتکو، 12 نفر (از 23 کارشناس) مسیر کاهشی و 8 نفر روند افزایشی را برای این هفته طلا پیش‌بینی کرده‌اند. فروکش هیجانات عوامل ژئوپلیتیک منجر شده تا آمار اقتصادی اثرگذاری بیشتری روی قیمت طلا داشته باشند.

بازار اوراق مسکن

اخبار ,اخبار اقتصادی ,بازار اوراق مسکن


اصلاح قیمت «تسه»ها
طی معاملات روز گذشته، اوراق تسهیلات مسکن فروردین 1392 (تسه9201) با افت 2/2 درصدی مواجه و به قیمت 94 هزار و 456 تومان معامله شدند. به این ترتیب، بازدهی آنها از ابتدای سال به 6/49 درصد کاهش یافت. گرچه عده‌ای افزایش بی‌رویه قیمت این اوراق را ناشی از سفته‌بازی عنوان می‌کردند، اما به عقیده بسیاری از کارشناسان با توجه به اعمال قوانین محدودکننده نمی‌توان چنین ادعایی را درست ارزیابی کرد.

 

بر این اساس، افزایش قیمت‌ها کاملا بر اساس تقاضای واقعی است که در فصل تابستان و زمان اوج خرید مسکن طبیعی است. این افزایش قیمت‌ها گرچه منجر به افزایش نرخ سود واقعی تسهیلات مسکن (حدود 22 درصد) می‌شود، اما حرکت در محدوده‌های کنونی نمی‌تواند بیش از دو، سه درصد روی این نرخ بهره اثرگذار باشد. بنابراین، نوسان در این محدوده برای «تسه»ها سناریوی محتملی است.

بازار نفت

اخبار ,اخبار اقتصادی , بازار نفت


یک هفته منفی دیگر برای نفت
در پایان معاملات هفتگی، نفت برای پنجمین هفته متوالی مسیر نزولی خود را ادامه داد و با ثبت زیان 8/3 درصدی به قیمت 65/93 دلار معامله شد. این در شرایطی است که با اتمام فصل سفرهای تابستانی، تقاضای پالایشگاه‌ها نیز برای نفت خام کاهش می‌یابد. طی هفته گذشته، به گزارش آژانس بین‌المللی انرژی (EIA)، میزان تقاضای گازوئیل به کمترین مقدار خود در دو ماه گذشته رسید. همچنین، آمار اقتصادی نامناسب چین، عامل دیگری است که کاهش تقاضای نفت را نشان می‌دهد.

 

با این حال، برخی نسبت به وضعیت اقتصادی آمریکا و خروج این کشور از دوران احیا امیدوارند که می‌تواند تقاضای نفت را افزایش دهد. این در شرایطی است که یلن، رئیس کل بانک مرکزی آمریکا، در سخنرانی اخیر خود اشاره کرد که نشانه‌های اتمام دوران احیا باید تقویت شوند و برای این منظور هنوز نیاز به زمان است.
اخبار اقتصادی -  دنیای اقتصاد

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------