آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

واکنش همتی به هشدار رئیسی درباره انحلال بانک‌های متخلف

عبدالناصر همتی رییس پیشین بانک مرکزی در واکنش به اظهارات رئیسی درباره انحلال برخی بانک‌ها نوشت: خوب بود که جناب آقای رئیسی…

تعلیق شماره‌گذاری خودروها؟



اخبار ,اخبار اقتصادی ,شماره‌گذاری خودروها

 

اخبار حوادث - تعلیق شماره‌گذاری خودروها؟

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست روز گذشته در حالي از پايان مهلت خودروسازان براي اجراي استاندارد يورو4 و الزام آنها به این کار از ابتداي شهريور امسال خبر داد كه پيش از اين وزير صنعت، معدن و تجارت تاريخ ديگري را براي عرضه خودروهاي يورو4 عنوان كرده بود.

به گفته سعید متصدی و به نقل از «ايرنا» بر اساس مصوبه 10 اردیبهشت 1393 هیات دولت، خودروسازان مکلف شدند تمام محصولات خود را از اول شهریورماه امسال با استاندارد یورو 4 تولید کنند.

متصدي در حالی این تاریخ را براي توليد و عرضه خودروهاي يورو4 اعلام کرده كه پيش از اين محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، ابتداي مهرماه امسال را زمان عرضه خودروهاي يورو4 اعلام كرده بود. از طرفی، تناقض ياد شده در رابطه با مهلت خودروسازان براي عرضه محصولات يورو4؛ اين سوال را ايجاد مي‌كند كه بالاخره مهلت خودروسازان براي اجراي استاندارد يورو4 تمام شده یا نه؟

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه با تاكيد بر اينكه هم‌اکنون این مهلت به پایان رسیده است و دیگر تمدید نمی‌شود، گفته «اکنون خودروهایی که تولید می‌شوند، دارای استاندارد یورو4 هستند و طبق هماهنگی‌های انجام گرفته با پلیس، از این پس اگر خودرویی فاقد استاندارد یورو4 باشد، شماره‌گذاری نمی‌شود.»

اين مقام مسوول در حالي از توقف شماره‌گذاري محصولات خودروسازان در صورت عدم عرضه با استاندارد يورو4 مي‌گويد كه به‌نظر مي‌رسد پس از تعيين قيمت‌هاي جديد خودرو، شرکت‌های خودروساز کشور تمام محصولات خود را مجهز به این استاندارد تولید کنند.

به‌عبارت بهتر، با اعلام قيمت‌هاي جديد از سوي شوراي رقابت، خودروسازان عملا هزينه استاندارد يورو4 را به‌عنوان يك آپشن از مشتريان دريافت خواهند کرد و با این حساب دیگر نباید مشکلی بابت شماره‌گذاری خودروها وجود داشته باشد.

با این حال اما زیاد پیش آمده که شماره‌گذاری خودروها به عناوین مختلف متوقف شده و باید منتظر ماند و دید آیا این بار نیز استاندارد یورو4 به بهانه‌ای برای عدم‌شماره‌گذاری خودروها تبدیل خواهد شد؟
اخبار اقتصادی - ایرنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------