آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

واکنش همتی به هشدار رئیسی درباره انحلال بانک‌های متخلف

عبدالناصر همتی رییس پیشین بانک مرکزی در واکنش به اظهارات رئیسی درباره انحلال برخی بانک‌ها نوشت: خوب بود که جناب آقای رئیسی…

ارزیابی وزیر نیرو از علت گرانی آب‌ وبرق



اخبار ,اخبار اقتصادی ,علت گرانی آب‌ وبرق

 

اخبار اقتصادی - ارزیابی وزیر نیرو از علت گرانی آب‌ وبرق

وزیر نیرو گفت: در شش ماه گذشته گزارش ها و مذاکرات فراوانی انجام شد تا بالاخره مجموعه تصمیم گیران متوجه عمق فاجعه در صنعت آب و برق شدند و این مصوبه از دولت گرفته شد که از ابتدای بهمن ماه تعرفه های آب و برق در وزارت نیرو اصلاح شود.

به گزارش تسنیم، حمید چیت چیان در "همایش مدیران ارشد صنعت آب و فاضلاب کشور" تصریح کرد: دولت تصویب کرده است که 400 میلیارد تومان سهم هدفمندی از سال آینده به وزارت نیرو پرداخت شود.

وی با بررسی شش ماه گذشته فعالیت های وزارت نیرو گفت: در شش ماه گذشته بیشترین تلاش و انرژی صنعت در موضوع اصلاح اقتصاد آب و برق صرف شد زیرا در اقتصاد این صنعت فاصله بسیار زیادی میان درامد و هزینه ها وجود داشت که توان خدمت را از مجموعه صنعت آب و برق سلب کرده بود.

وی افزود: در شش ماه گذشته گزارش ها و مذاکرات فراوانی انجام شد تا بالاخره مجموعه تصمیم گیران متوجه عمق فاجعه در صنعت آب و برق شدند و این مصوبه از دولت گرفته شد که از ابتدای بهمن ماه تعرفه های آب و برق در وزارت نیرو اصلاح شود.

وی اظهار داشت: در دهه 70 نمودار قیمت ها افزایش ملایم هماهنگ با تورم داشت اما در سال 83 قیمت ها فریز شد و تا سال 89 که مرحله نخست هدفمندی اجرا شد متوقف ماند.

چیت چیان تلاش های وزارت نیرو برای تصویب بودجه 93 را کسب موفقیت خوبی دانست و گفت: اضافه شدن 300 میلیارد تومان ردیف آب روستایی و پیش بینی قابلیت افزایش تا 800 میلیارد تومان از اقدامات خوب و مناسب است .

چیت چیان مکانیزم استفاده از بخش خصوصی را مکانیزم خوبی در کاهش هزینه ها و کوتاه شدن مدت اجرای طرح ها دانست و گفت: بر اساس تاکید مقام معظم رهبری باید اقتصاد به بخش خصوصی سپرده شود.

وی ادامه داد: همه مدیران باید در جهت مشارکت بیشتر بخش خصوصی تلاش مضاعف داشته باشند زیرا مشارکت بخش خصوصی شاه کلید موفقیت اقتصاد کشور است.

وزیر نیرو به وضعیت بد بارش ها در سال جاری اشاره کرد و گفت: نبود یکسان توزیع بار ش در کشور وضعیت نگران کننده ای را در سمنان، خراسان ها، تهران و .. به وجود آورده است.
وی افزود: باید تدابیر لازم برای عبور موفقیت آمیز از فصل گرما اندیشیده شود زیرا این یک امتحان الهی برای ما است.

وی به گرمای زودرس امسال اشاره کرد و افزود: هفته گذشته دمای هوا به شدت بالا رفت و سال آینده نیز ممکن است فصل گرما زودتر شروع شود.

چیت چیان بر لزوم آمادگی برای شروع فصل گرما و گرمای زودرس اشاره کرد و گفت: در شهرها و روستاهایی که دچار بحران آب هستند یک کارگروه برای پیگیری آن ایجاد شود و کارها را با حساسیت بیشتر دنبال کند.

وی به لزوم توجه بر مساله مدیریت مصرف و عرضه اشاره کرد و گفت: صرف دادن هشدار به مردم کافی نیست بلکه باید راه های آن را هم به مردم آموزش داد.

وزیر نیرو درخصوص برنامه های بلند مدت وزارت نیرو گفت: اولویت هیچ طرح و برنامه ای بیشتر از آبرسانی به شهرها و روستاها برای وزارت نیرو نیست زیرا این امر ارتباط مستقیم با حیات و رفاه مردم دارد.

وی عمل بر اساس راهبردهای اقتصاد مقاومتی را از دیگر سیاست های وزارت نیرو دانست و گفت: باید در مرحله دوم هدفمندی یارانه ها به دولت کمک کنیم تا این دوره با موفقیت طی شود.

وی ادامه داد: باید در نماز جمعه ها، رسانه های محلی و رسانه های استانی به مردم توضیح داده شود که هزینه های تولید و خدمات آب چندین برابر پولی است که گرفته می شود و سهم هزینه های آب و برق در زندگی مردم بسیار نازل است.

وی همچنین به لزوم ارایه خدمات شایسته به مشترکان تاکید کرد و گفت: تلاش شود در ارتباطات مردمی بیشترین استفاده از روش های نوین ارتباطی مانند اینترنت انجام شود.

وی در پایان بر لزوم توجه بر کیفیت آب تاکید کرد و گفت: این امر ارتباط مستقیم با حیات و سلامتی مردم دارد.

اخبار اقتصادی - تسنیم

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------