فراز و فرود بازار مسکن در سالی که گذشت



اخبار ,اخبار اقتصادی ,ضعیت بازارمسکن در سال 92

اخبار اقتصادی - فراز و فرود بازار مسکن در سالی که گذشت

عضو کمیسیون عمران مجلس با یادآوری رکود و بلاتکلیفی بازارمسکن در سال گذشته، گفت:امیدواریم در سال جدید با تدوین طرح جامع و تشکیل صندوق پس انداز مسکن واصلاح مالیات های مستقیم، قیمت ها واقعی شده و ساخت و ساز مسکن رونق گیرد.

کمال علی پور خنکداری در گفت وگو با خانه ملت درباره تشریح  وضعیت بازار مسکن در سالی که گذشت و چگونگی این بخش در سال جدید، گفت: با توجه به روی کارآمدن دولت یازدهم در 6 ماهه دوم سال 92 و به علت اینکه دولت جدید سیاست های خود را ابلاغ نکرده بود، بازار مسکن دچار رکود شد و خرید و فروشی در این بخش انجام نمی شد.

نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه و جویباردرمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در 6 ماهه دوم سال 92 به علت روی کارآمدن دولت جدید تکلیف مسکن مهر که از سیاست های دولت دهم بود مشخص نشد، تصریح کرد: درشش ماهه دوم سال 92 قیمت ها تا حدودی افت داشت و یا راکد بود اما از نظر خرید و فروش و معاملات مسکن جهش خاصی را شاهد نبودیم و بازار مسکن رونق اقتصادی خاصی نداشت.

عضوکمیسیون عمران مجلس با یادآوری فراز و نشیب های بسیار مسکن در سال 92 ، افزود:  بازار مسکن در سال گذشته با رکود و فراز و نشیب های زیادی همراه بود و به عبارت دیگر در بلاتکلیفی به سر می‌برد.

این نماینده مردم در مجلس نهم در خصوص وضعیت بازار مسکن در سال جدید گفت: به نظر می رسد با توجه به سیاست های دولت جدید که تشکیل صندوق پس انداز و  تدوین طرح جامع مسکن را پیگیری می کند انتظار می رود ساخت و ساز مسکن در سال 93 رونق گیرد.

ثبات بازارمسکن در نیمه دوم سال 93
نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه و جویباردرمجلس با بیان اینکه مسکن در سال 93 تا حدودی کاهش قیمت خواهد داشت، تصریح کرد: البته ممکن است با توجه به اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها وافزایش قیمت حامل های انرژی قیمت مسکن در ماههای ابتدایی سال نوسان داشته باشد اما در ماههای پایانی سال بازار ثبات پیدا خواهد کرد.

علی پور خنکداری با یادآوری مصوبه مجلس در خصوص اصلاح مالیات های مستقیم و اخذ مالیات از خانه های خالی، گفت: براین اساس انبوه سازان دیگر خانه های را خالی نگه نخواهند داشت و این مسکن ها را با قیمت های مناسب و سود معقول  در اختیار متقاضیان قرار داده وقیمت ها واقعی خواهد شد.

عضوکمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا با تعیین مالیات بر خانه های خالی ، انگیزه انبوه سازان برای ساخت و ساز کم و تعادل عرضه و تقاضا به هم نخواهد خورد، توضیح داد: هر موضوعی ممکن است در ابتدا شوکی ایجاد کند اما ازآنجا که سازندگان مسکن در این حوزه فعالیت می کنند و شغلشان این است شاید در ابتدا به صورت مقطعی ساخت و ساز خود را کاهش دهند اما در درازمدت وضعیت به حالت عادی برگشته و تعادل در بازار مسکن ایجاد خواهد شد. 

اخبار اقتصادی - خانه ملت

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------