شهرک صنعتی ایران و چین راه‌اندازی می‌شود؟



اخبار ,اخبار اقتصادی , شهرک صنعتی ایران و چین

 

اخبار اقتصادی - شهرک صنعتی ایران و چین راه‌اندازی می‌شود

فضایی به مساحت دو هزار تا سه هزار هکتار به منظور ایجاد این شهرک برای چینی‌ها پیش‌بینی شده است.

معاون وزیر صنعت گفت: در ایجاد شهرک ایران و چین این طرف چینی است که سرمایه‌گذاری می‌کند و ایران صرفا یک هماهنگ‌کننده است.
 
به گزارش ایسنا، سیدابریشمی در جمع خبرنگاران پیرامون ایجاد شهرک صنعتی مشترک ایران و چین افزود: طی توافقنامه‌ای که اخیرا بین وزیر صنعت، معدن و تجارت و طرف چینی امضا شده است مقرر شده تا یک شهرک مشترک ایران و چین در کشور ایجاد شود.
 
وی با بیان اینکه در این قرارداد ایران صرفا یک هماهنگ‌کننده است، اظهار کرد: چون طرف چینی در ایجاد زیرساخت‌های شهرک و استقرار واحدهای صنعتی سرمایه‌گذاری می‌کند این طرف چینی است که مکان استقرار شهرک را انتخاب می‌کند.
 
ابریشمی بیان کرد: ایران زمینه‌های سرمایه‌گذاری و انتخاب را برای طرف چینی ارزیابی و از استان‌های کشور استعلام گرفته و پیشنهادات را جمع‌آوری و در اختیار طرف چینی قرار می‌دهد تا آنها انتخاب کنند.
 
معاون وزیر و مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: واحدهای چینی در اینجا مستقر و با استفاده از نیروهای تولیدی ایرانی محصولات کارخانجات را تولید و به بازارهای داخل و خارج عرضه می‌کنند.
 
وی با بیان اینکه در مورد حجم سرمایه‌گذاری تاکنون هیچ توافقی بین دو کشور صورت نگرفته است، خاطرنشان کرد: فضایی به مساحت دو هزار تا سه هزار هکتار به منظور ایجاد این شهرک برای چینی‌ها پیش‌بینی شده است. 

اخبار اقتصادی - ایسنا

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------