آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

واکنش همتی به هشدار رئیسی درباره انحلال بانک‌های متخلف

عبدالناصر همتی رییس پیشین بانک مرکزی در واکنش به اظهارات رئیسی درباره انحلال برخی بانک‌ها نوشت: خوب بود که جناب آقای رئیسی…

منتظر ارزانی خودرو نباشید



گفتگو بادبیر انجمن خودروسازان,دلایلی نارضایتی مردم از خودروهای داخلی

دبیر انجمن خودروسازان  :
منتظر ارزانی خودرو نباشید

از دلایلی که مردم از خودروهای داخلی ناراضی هستند قدیمی بودن آن‌ها است. برای مثال پژو 405 و پراید نسل 20 سال پیش خودرو در ایران است و هرچه قدر هم روی کیفیت آنها کار شود باز هم رضایتمندی مشتری را در پی نخواهد داشت.

 "نباید تصور کرد حال که  دلار به نرخ 3 هزار تومان رسیده است، متعاقب آن قیمت خودرو نیز در کشور باید کاهش پیدا کند."


این مطلبی است که دبیر انجمن خودرو سازان در خصوص زمزمه‌های تک نرخی شدن  ارز و تاثیر آن بر صنعت خودرو که به دلیل نیاز به واردات مواد اولیه ، تاثیر زیادی بر هزینه تولید خودرو دارد، 

 

عنوان کرد. احمد نعمت‌بخش در گفت‌و‌گو با "قانون آنلاین" با بیان اینکه فعلا شرایط برای ارزان شدن خودرو در کشور مهیا نیست، گفت: خودرو سازان سال گدشته 4 هزار میلیارد تومان ضرر کردند.

نعمت بخش در ادامه اظهار داشت : این ضرر و زیان 4 هزار میلیارد تومانی به دلیل قیمت‌گذاری‌های  زیر قیمت تمام شده بود که سال گذشته از سوی شورای رقابت برای خودروسازان تعیین شد. وی ادامه داد: خودرو سازان هنوز هم متحمل زیان هستند، برای مثال سایپا در 3 ماهه اول امسال که توانسته تنها 52 هزار دستگاه تیبا و پراید بفروشد، در حدود 130 میلیارد تومان زیان کرده است .

دبیر انجمن خودروسازان همچنین با بیان اینکه  تا کنون هیچ‌گاه ارز مبادله‌ای در اختیار خودروسازان قرار نگرفته است،  توضیح داد: بنابر این اینکه دلار رسیده است به حول و هوش 3 هزار تومان به این معنی نیست که قیمت خودرو کاهش یابد، 

 

چرا که این روند تازه ضرر و زیان خودرو سازان را جبران کرده است و به هر حال خودرو سازان باید سود خود را نیز در نظر بگیرند، با این توضیح در شرایط فعلی  حدود 10 تا 15 درصد افزایش قیمت خودرو اجتناب ناپذیر است.

دبیر انجمن خودروسازان با بیان شرح حالی از وضعیت کنونی صنعت خودرو بعد از انتخابات ریاست جمهوری گفت: می دانیم که امریکا بعد از صنعت نفت صنعت خودروی ایران را تجریم ویژه کرده بود بنابراین مهم‌ترین اتفاقی که باید در این صنعت رخ دهد کاهش تحریم‌های صنعت خودرو است.

 

به گفته وی قطعاتی که ایران برای تولید خودرو به آنها نیاز دارد به دلیل تحریم‌ها باید از 4 تا 5 کشور گذشته و بعد به دست ایران برسد که این مسئله هزینه‌های گزافی را بر دوش خودروسازان می‌گذارد.

وی همچنین به صحبت‌های نعمت زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص دعوت از شرکت‌های خارجی برای همکاری با صنعت خودرو در ایران اشاره و تصریح کرد: یکی از دلایلی که مردم از خودروهای داخلی ناراضی هستند قدیمی بودن آن‌ها است. برای مثال پژوه 405 و پراید نسل 20 سال پیش خودرو در ایران است و هرچه قدر هم روی کیفیت آنها کار شود باز هم رضایتمندی مشتری را در پی نخواهد داشت.

وی در ادامه توضیح داد: به همین دلیل قرار است با خودروسازان داخلی برای همکاری مذاکره شود، برای مثال ایران خودرو با شرکت پژو، پارس خودرو با نیسان و سایپا نیز با کیا در حال مذاکره هستند./قانون

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------