آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

واکنش همتی به هشدار رئیسی درباره انحلال بانک‌های متخلف

عبدالناصر همتی رییس پیشین بانک مرکزی در واکنش به اظهارات رئیسی درباره انحلال برخی بانک‌ها نوشت: خوب بود که جناب آقای رئیسی…

حذف پولدارها از دریافت یارانه پذیر نیست



اخبار,اخبار اقتصادی,دريافت يارانه اي نقدي


 اخبار اقتصادی - حذف پولدارها از دریافت یارانه پذیر نیست

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس،در رابطه با زمان برای اجرای حذف اقشار پردرآمد، گفت: این موضوع تا زمان تقویت بانک اطلاعاتی امکان پذیر نیست، شاید اکنون بتوان برخی اقشار اسیب پذیر را از طریق لیست کمیته امداد و بهزیستی مشخص کرد، اما شناسایی اقشار مرفه و میانی نیازمند تشکیل بانک اطلاعاتی موثق و تقویت آن است.

سید سعید زمانیان دهکردی در گفت و گو با  خانه ملت در رابطه با شیوه پرداخت یارانه نقدی ،گفت: پرداخت یارانه نقدی، سنتی است که در دولت قبل پایه گذاری شده و برای تغییر آن باید با مطالعه، دقت و درایت عمل کرد.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی افزود: متاسفانه به دلیل نبود بانک اطلاعاتی در کشور، یارانه نقدی مشمول همه اقشار شده و دولت اگر اعتقاد به اجرای اقدامات زیر بنایی و بهبود وضعیت کشور دارد به طور حتم باید به حذف برخی دهک ها اقدام کند که این موضوع تنها از طریق تشکیل بانک اطلاعاتی ممکن است.

وی ادامه داد: البته به عقیده بنده در دراز مدت باید یارانه نقدی به طور کلی حذف و حمایت از اقشار آسیب پذیر نیز به صورت غیر نقدی باشد.

وی در رابطه با اقشاری که باید از دریافت یارانه حذف شوند نیز گفت: دولت باید در ابتدا یک شاخص درآمدی تعیین و براساس آن برنامه ریزی کند، اما اکنون این اتفاق رخ نداده و دولت تعریف مشخصی از اقشار مرفه و آسیب پذیر ندارد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: اگر در این ارتباط اطلاعات مناسبی موجود باشد می توان زمان بندی تعیین کرد، اما در وضعیت کنونی تصمیم گیری برای حذف به ایجاد مشکل منجر خواهد شد.

وی همچنین با یاد آوری اخبار منتشر شده مبنی بر شناسایی 10 میلیون نفر از اقشار پر درآمد از سوی دولت گفت: دولت باید اعلام کند که شاخص برای شناسایی این اقشار چه بوده و بر آن اساس تصمیم گرفته شود، چرا که در صورت نبود اطلاعات موثق ممکن است برخی افراد آسیب پذیر هم به صورت اشتباه حذف شوند.

این نماینده مردم در مجلس نهم همچنین در رابطه با زمان مناسب برای اجرای حذف اقشار پردرآمد گفت: این موضوع تا زمان تقویت بانک اطلاعاتی امکان پذیر نیست، شاید اکنون بتوان برخی اقشار اسیب پذیر را از طریق لیست کمیته امداد و بهزیستی مشخص کرد، اما مشخص کردن اقشار مرفه و میانی نیازمند تشکیل بانک اطلاعاتی موثق و تقویت آن است.

زمانیان دهکردی بیان داشت: همچنین باید توجه داشت که بسیاری از اقشار بی سرپرست و روستایی وجود دارند که در لیست های رسمی برای اقشار آسیب پذیر نیستند، از این رو دولت نباید بدون مطالعه دقیق اقدامی در این زمینه انجام دهد.

نماینده مردم شهر کرد در مجلس گفت: به اعتقاد بنده باید ابتدا سامانه اطلاعاتی قدرتمند تشکیل و پس از آن شاخص برای تعیین اقشار وجود داشته باشد، در غیر این صورت به طور حتم بی عدالتی ایجاد خواهد شد.
اخبار اقتصادی - خانه ملت

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------