آخرین اخبار اقتصادی

عبدالناصر همتی،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

کنایه سنگین همتی به دولت رئیسی: برای رشد اقتصادی ⁩۴ درصد و تورم ۴۲ درصد از همدیگر تشکر می‌کنند

رییس‌کل اسبق بانک مرکزی عنوان کرد: سال ۹۹ در اوج فشار حداکثری و کرونا و با درآمد نفتی ۷.۵ میلیارد دلار، رشد اقتصادی ۴.۲ درصد…

کدام کالاها هفته گذشته گران شد؟



  اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی ,کالای اساسی
بررسی قیمت خرده فروشی یازده قلم کالای اساسی در سبد خانوار نشان می دهد قیمت 6 قلم کالا در هفته منتهی به بیستم بهمن ماه تغییر چندانی را نسبت به هفته مشابه ماه قبل نشان نداده است . 

 به گزارش خبرآنلاین، بر اساس بررسی های صورت گرفته میوه های تازه و تخم مرغ دو گروه کالایی بودند که در این هفته نسبت به مدت مشابه ماه قبل رشد محسوس قیمت را شاهد بودند . قیمت تخم مرغ در هفته منتهی به بیستم بهمن با افزایشی 12.5 درصدی و قیمت میوه های تازه با رشدی در حدود 10 درصد صدر نشین رشد قیمت در سبد مصرفی بودند.

 

هر شانه تخم مرغ به قیمت 15 هزار و 846 هزار تومان به طور متوسط در تهران به فروش می رسد.

 

لبنیات، برنج و حبوب

بر اساس این گزارش بهای گروه لبنیات در این دوره زمانی کاهشی برابر با 2.6 درصد را نسبت به مدت مشابه ماه قبل تجربه کرد . در عین حال هر کیلو برنج داخله درجه یک به قیمت 12 هزار و 700 تومان در تهران فروخته می شود که تغییر چندانی را نسبت به قبل نشان نمی دهد .

 

 بانک مرکزی در این گزارش قیمت برنج خارجی را مورد اشاره قرار نمی دهدت اما بهای برنج داخلی درجه دو نیز در هر کیلو به طور متوسط 9600 تومان براورد شده است.

 

قیمت جبوب نیز بر پایه این گزارش با رشدی نیم ردصدی تغییر چندانی را در هفته منتهی به بیستم بهمن شاهد نبود .  

 

گوشت

گوشت قرمز و گوشت مرغ در این دوره زمانی با روندی افزایشی روبرو بودند . بهای هر کیلو مرغ در بازار تهران به بیش از 7700 تومان رسید که در عمل رشدی 6.2 درصدی را نسبت به مدت مشابه ماه قبل نشان می دهد . در عین حال بهای هر کیلو گوشت گوسفندی با استخوان در سطح شهر بیش از 47 هزار تومان و قیمت هر کیلو گوشت گوساله بی استخوان کمی بیشتر از 41 هزار تومان است . این قیمت افزایشی برابر با 1.3 درصد را نسبت به مدت مشابه ماه قبل نشان می دهد .

 

 چای و قند

قیمت قند و چای نیز در این هفته تغییر چندانی را شاهد نبود . هر کیلو قند 3700 تومان و هر کیلو شکر 3200 تومان فروخته می شود . نیم کیلو چای خارجی نیز در بازار بیش از 24 هزار تومان قیمت دارد که تغییرخاصی را نسبت به گذشته ندارد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------