آخرین اخبار اقتصادی

وضعیت اقتصاد در ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

قدرت خرید مردم در قیاس با زمان جنگ ۲۳۷ واحد عقب است

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: تصور غلط در ایران این است که دستمزد عامل اصلی تورم است. بدون اینکه بدانیم فقط نقشی…

افزایش ۲هزارتومانی قیمت گوشت گوسفندی/نرخ مرغ به ۸۶۰۰ تومان رسید



  اخباراقتصادی,خبرهای اقتصادی,قیمت گوشت گوسفندی
قیمت مرغ در روزهای پایانی سال به ۸۶۰۰ تومان و قیمت هرکیلوگرم شقه بدون دنبه گوسفندی به حدود ۴۵ هزار تومان رسیده است. 

به گزارش مهر، افزایش تقاضا در روزهای پایانی سال ۹۶؛ باعث نوساناتی در بازار محصولات پروتئینی از جمله مرغ و گوشت قرمز شده به طوری که قیمت هرکیلوگرم مرغ در مراکز خرده فروشی به ۸۶۰۰ تومان و قیمت هرکیلوگرم شقه بدون دنبه گوسفندی نیز به ۴۵ هزارتومان افزایش یافته است.  

 

در همین زمینه، مهدی یوسف خانی رئیس اتحادیه پرنده و ماهی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: امروز شنبه ۲۶ اسفندماه قیمت هرکیلوگرم مرغ در عمده فروشی درب کشتارگاه ۷۷۰۰ تومان، پخش ۷۸۵۰ تومان و در مراکز خرده فروشی ۸۶۰۰ تومان است.  

 

وی با بیان اینکه تقاضا در بازار افزایش یافته و همین مساله دلیل گرانی مرغ است، گفت: افزایش بیشتر قیمت برای مرغ، پیش بینی نمی شود و با توجه به اینکه عرضه نیز زیاد شده و مرغداران تولیدات خود را در آستانه شب عید وارد بازار می کنند، احتمال کاهش نرخ نیز وجود دارد.  

 

همچنین، علی اصغر ملکی، رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی نیز در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه قیمت این نوع گوشت طی حدود ۳ هفته اخیر، نزدیک به ۲ هزارتومان گران شده است، گفت: معمولا در هفته های پایانی سال با چنین مساله ای مواجه هستیم.  

 

وی با اشاره به اینکه هم اکنون قیمت هرکیلوگرم شقه بدون دنبه برای مصرف کنندگان ۴۵ هزارتومان است، درباره اینکه پیش بینی می کنید وضعیت قیمت طی روزهای آینده به چه صورت باشد؟، گفت: در حال حاضر به روزهای پایانی سال نزدیک شده ایم و هر تغییری که باید اتفاق می افتاد، رخ داده است؛ با همین روال نیز سال را به پایان خواهیم برد.  

 

ملکی افزود: واردات نیز درحال انجام است و هم اکنون نیز گوشت های وارداتی در غرفه های میادین سطح شهر، فروشگاه های زنجیره ای، هایپرها و  غیره در حال عرضه است.  

 

به گفته وی قیمت هرکیلوگرم گوشت وارداتی ۳۳ هزارتومان است.  

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------