آخرین اخبار اقتصادی

عبدالناصر همتی،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

کنایه سنگین همتی به دولت رئیسی: برای رشد اقتصادی ⁩۴ درصد و تورم ۴۲ درصد از همدیگر تشکر می‌کنند

رییس‌کل اسبق بانک مرکزی عنوان کرد: سال ۹۹ در اوج فشار حداکثری و کرونا و با درآمد نفتی ۷.۵ میلیارد دلار، رشد اقتصادی ۴.۲ درصد…

ورود بازار مسکن به سال جدید بدون افزایش قیمت سفته‌بازانه



  اخباراقتصادی,خبرهای اقتصادی ,بازار مسکن
یک کارشناس اقتصاد مسکن با بیان اینکه در بازار مسکن دیگر شاهد جهش قیمت‌های دهه 80 نخواهیم بود، گفت: افزایش قیمت‌های سفته‌بازانه در بازار مسکن رخ نمی‌دهد.

 فردین یزدانی  (مدیر علمی طرح جامع مسکن) در گفت‌وگو با ایلنا، با بیان اینکه در ماه‌های آخر سال 96 بازار مسکن وارد رونق نسبی شد، گفت: باید بپذیریم که رونق همراه با افزایش قیمت است اما بازار مسکن ظرفیت افزایش قیمت جهشی را ندارد.

 

وی با تاکید بر اینکه دیگر شاهد افزایش قیمت‌های جهشی در بازار مسکن مانند دهه 80 نخواهیم بود، افزود: افزایش قیمت‌ها در این بازار متناسب با نرخ تورم عمومی بوده است.

 

این کارشناس اقتصاد مسکن با بیان اینکه ورود بازار مسکن به دوره رونق می‌تواند باعث بهبود فضای کسب و کار مرتبط با صنعت ساختمان شود، ادامه داد: با ادامه این رونق به‌طور قطع شاهد رونق خاص تولید مسکن متناسب با گروه‌های متوسط خواهیم بود.

 

یزدانی ادامه داد: در طول چهار سال گذشته بازار واحدهای لوکس در رکود بود اما از آنجا که با راه‌اندازی صندوق پس‌انداز یکم و افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن، قدرت خرید مردم افزایش یافته، تقاضا برای خانه‌های با متراژ پایین بالا رفته و از این رو، قیمت این خانه‌ها هم رشد پیدا می‌کند.  

 

وی افزود: تاکید می‌کنم الگوی دولت فعلی توسعه بخش مسکن مبتنی بر تقاضای سوداگرانه نیست و نخواهد بود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------