آخرین اخبار اقتصادی

وضعیت اقتصاد در ایران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

قدرت خرید مردم در قیاس با زمان جنگ ۲۳۷ واحد عقب است

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: تصور غلط در ایران این است که دستمزد عامل اصلی تورم است. بدون اینکه بدانیم فقط نقشی…

معاون وزیرنفت: بنزین های وارداتی استاندارد است



  اخباراقتصادی,خبرهای اقتصادی,بنزین های وارداتی

معاون وزیر نفت با بیان اینکه میزان تولید بنزین یورو 4 به روزانه 27 میلیون لیتر رسیده است، گفت: همه محموله های بنزین وارداتی کشور، استاندارد است و در صورت غیراستاندارد بودن، از گمرک ترخیص نشده و اجازه ورود به کشور داده نمی شود. 

«عباس کاظمی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا درباره ادعای عرضه بنزین غیراستاندارد وارداتی در برخی شهرها، بیان داشت: در هشت کلانشهر کشور، بنزین یورو 4 و پاک عرضه می شود که البته در برخی شهرها مانند شیراز و مشهد، بخشی از نیاز سوخت با بنزین یورو 4 و بخشی نیز توسط بنزین معمولی تامین می شود.

 

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی افزود: البته بنزین معمولی که توزیع می شود، غیراستاندارد نیست و از همه استانداردهای لازم برخوردار است.

 

وی درباره میزان تولید بنزین کشور، گفت: اکنون میانگین تولید روزانه بنزین کشور به 67 میلیون لیتر رسیده که 27 میلیون لیتر آن بنزین یورو4 است.

 

کاظمی افزود: میانگین مصرف روزانه بنزین در سال جاری 79 میلیون لیتر بوده ، اما در روزهای اخیر به علت سفرهای تابستانی به 84 میلیون لیتر افزایش یافته است.

 

به گزارش ایرنا، چندی پییش، برخی رسانه های منتقد دولت ادعای توزیع بنزین وارداتی غیراستاندارد را در یک کلانشهر مطرح کرده بودند.

 

ایران، بخشی از نیاز به بنزین را از محل واردات، تامین می کند، اما با برنامه ریزی های انجام شده، پس از راه اندازی کامل پالایشگاه ستاره خلیج فارس، نه تنها واردات بنزین متوقف خواهد شد، بلکه ایران به صادر کننده بنزین نیز تبدیل می شود.

 

هم اکنون ایران از بین پنج فرآورده اصلی نفت، صادرکننده چهار فرآورده نفتی شامل گازوئیل، نفت سفید، نفت کوره و گاز مایع بوده و در شرایط فعلی، تنها بخشی از بنزین مورد نیاز کشور از محل واردات تامین و توزیع می شود.

 

پالایشگاه 360 هزار بشکه‌ای ستاره خلیج فارس به عنوان بزرگترین پالایشگاه در دست ساخت میعانات گازی منطقه خلیج فارس و حتی خاورمیانه، از ظرفیت تولید روزانه 36 میلیون لیتر بنزین و 14 میلیون لیتر گازوئیل با استاندارد یورو چهار اتحادیه اروپا برخوردار است و در کنار این دو فرآورده استراتژیک نفتی، محصولات دیگری همچون دو هزار تن در روز گاز مایع، سه میلیون لیتر سوخت هواپیما و 130 تن گوگرد تولید وعرضه خواهد شد.

 

چندی پیش، فاز نخست این پالایشگاه به بهره برداری رسیده و تولید بنزین از آن آغاز شده است. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------