آمار ازدواج تا 5سال آینده نزولی است، پس قیمت مسکن تصاعدی بالا نمی رود



  اخباراقتصادی ,خبرهای اقتصادی, مسکن

معاون طرح‌های آماری و آمارهای ثبتی مرکز آمار ایران اعلام کرد: شاخص‌های آماری بخش ساختمان از خروج بازار ساخت‌و‌ساز از دوره رکود خبر می‌دهد.

دنیای اقتصاد - به گفته علیرضا زاهدیان، در زمستان سال 1395 تعداد واحدهاي مسكوني پيش‌بيني شده در پروانه‌هاي ساختماني صادر شده با 9/ 9 درصد رشد نسبت به زمستان 1394 به رقم 102 هزار و 22 واحد مسکونی رسيده است و در شهر تهران نيز اين تعداد با 5/ 25درصد رشد به رقم 18 هزار و 508 واحد مسكوني افزايش يافته است.

 

زاهديان گفت:‌ تعداد شاغلان بخش ساختمان با افزايش 96هزار و 137 نفري نسبت به بهار 1395 به 2 میلیون و 971 هزار و 484 نفر رسيده است. بنابراين آمارهاي حاصل از دو منبع آماري متفاوت علائم خروج بخش ساختمان از ركود را تاييد مي‌كنند. وي افزود:‌ براين اساس و با توجه به اينكه طبق آمارهاي سازمان ثبت احوال كشور از سال 1389 به بعد تعداد ازدواج‌هاي سالانه به‌دليل كاهش تعداد جوانان ورودي به سن ازدواج روند نزولي داشته است و اگر گروه سني اصلي ورود به سن ازدواج را 20 تا 24 سال در نظر بگيريم اين روند نزولي 5 سال ديگر نيز ادامه خواهد داشت. بنابراين احتمال جهش قيمت واحدهاي مسكوني طي 5 سال آينده از ناحیه رشد تقاضای زوج‌های جوان بسيار پايين است. 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------