افزایش تولید مرغ و کاهش نسبی قیمت در آستانه محرم



  اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی, تولید مرغ

مدیرعامل اتحادیه مرغداران مرغ گوشتی اعلام کرد که تولید گوشت مرغ در ماه محرم به دلیل افزایش جوجه ریزی و پر شدن سالن‌های پرورشی بیشتر از ماه‌های گذشته شده و پاسخگوی نیاز مردم در ماه محرم است. 

محمدعلی کمالی سروستانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به افزایش جوجه ریزی و پرشدن سالن‌های پرورشی گوشت مرغ هیچ نگرانی برای تامین نیاز مردم در ماه محرم نداریم و نگرانی ما بیشتر بابت کاهش قیمت این محصول ناشی از افزایش تولید و بالا رفتن وزن کشتار مرغ است.

 

وی افزود: قیمت گوشت مرغ طی هفته‌های گذشته با کاهش نسبی مواجه شده و به صورت میانگین کیلویی ۷۶۰۰ تومان در تهران به دست مصرف کنندگان می‌رسد، چراکه قیمت مرغ زنده و کشتار شده کاهش یافته و به کیلویی حدود ۴۷۰۰ تا ۴۹۰۰ تومان در مرغداری و ۶۷۵۰ تومان در کشتارگاه رسیده است.

 

مدیرعامل اتحادیه مرغداران مرغ گوشتی ادامه داد: ممکن است قیمت گوشت مرغ در آستانه ماه محرم افزایش یابد اما هیچ ربطی به کاهش تولید و کمبود ندارد، چراکه بالا رفتن تقاضا می‌تواند دلیلی برای سودجویی و افزایش حبابی و غیرواقعی قیمت این محصول باشد.

 

کمالی سروستانی گفت: میزان تولید گوشت مرغ در هر ماه حدود ۱۵۰ هزار تن بوده که در ماه‌های پر مصرف نیز به ۱۷۰ هزار تن می‌رسد و با توجه به افزایش حدود ۲۰ میلیون قطعه‌ای جوجه ریزی و رسیدن آن به ۱۰۵ میلیون قطعه می‌توان گفت کاملا پاسخگوی ماه محرم است. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------