آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

واکنش همتی به هشدار رئیسی درباره انحلال بانک‌های متخلف

عبدالناصر همتی رییس پیشین بانک مرکزی در واکنش به اظهارات رئیسی درباره انحلال برخی بانک‌ها نوشت: خوب بود که جناب آقای رئیسی…

مهندسان،همچنان امضافروشی می کنند تا ساختمانهای بی کیفیت ساخته شوند



  اخباراقتصادی,خبرهای  اقتصادی,جواز ساختمان

متاسفانه و به رغم اعتراضات فراوان هنوز مهندسان برای جواز ساختمان امضافروشی می‌کنند، بنابراین امضافروشی هنوز گریبانگیر ماست و در کنار این ماجرا اتفاق ناگوار دیگری نیز در حال رخ دادن است.

 جهان اقتصاد نوشت: هرمز فامیلی دبیر پانزدهمین همایش روز بتن در نشستی که به مناسب همین موضوع برگزار شده بود با اعلام مطلب فوق از فروش برگه تاییدیه توسط برخی آزمایشگاه ها خبر داد.

 

وی گفت:  برخی آزمایشگاه‌های تأیید بتن نیز برگه‌فروشی می‌کنند. پس باید جلوی این اقدامات گرفته شود تا مردم در اسکلت‌های بتنی با خیال راحت زندگی کنند.به گفته وی تعداد آزمایشگاه‌های تأیید بتن کم نیست اما از لحاظ عملکردی از وضعیت پایینی برخوردارند.

 

فامیلی گفت: اگر در تهران زلزله‌ای رخ دهد، سازه‌های فلزی خسارت‌های زیادی خواهند دید، بنابراین استفاده از بتن در ساخت‌وساز مشکلات کمتر و صدمات مالی و جانی را کاهش خواهد داد.

 

وی افزود: فولاد یک محصول تمام‌شده است، اما بتن این‌گونه نیست؛ چراکه کیفیت بتن به اطلاعات و آگاهی مهندسانی که در ساختمان فعالیت می‌کنند، بازمی‌گردد، پس اگر شن و ماسه باکیفیت به مهندسان تحویل داده شود، از سوی دیگر یک بتن خوب و باکیفیت از سوی مجریان تحویل داده خواهد شد.

 

فامیلی ادامه داد: باید تلاش کنیم که نقش سازمان‌های نظام مهندسی در افزایش کیفیت بتن را بالا ببریم، اما متأسفانه کوتاهی‌های زیادی از سوی سازمان‌های نظام مهندسی صورت می‌گیرد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------