آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

واکنش همتی به هشدار رئیسی درباره انحلال بانک‌های متخلف

عبدالناصر همتی رییس پیشین بانک مرکزی در واکنش به اظهارات رئیسی درباره انحلال برخی بانک‌ها نوشت: خوب بود که جناب آقای رئیسی…

تحریم های آمریکا قیمت نفت را به بالای 90 دلار می رساند



 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی ,قیمت نفت
پیش بینی بانک آمریکایی برای قیمت نفت 90 دلاری، برنامه عربستان برای افزایش تولید نفت در صورت لزوم، افزایش صادرات نفت جنوب عراق، افزایش تولید نفت کویت، افزایش 10 درصدی واردات نفت کره جنوبی و سقوط تولید نفت لیبی، مهمترین اخبار جهان نفت در 24 ساعت گذشته است. 

به گزارش ایرنا و به نقل از شبکه سی ان بی سی، «هوتن یزهاری» کارشناس موسسه خدمات مالی آمریکایی مریل لینچ پیش بینی کرد که تلاش «دونالد ترامپ» برای اختلال در صادرات نفت ایران، می‌تواند به زودی قیمت نفت را به بالای90 دلار برای هر بشکه برساند.

 

افت فراتر از انتظار ذخیره‌سازی نفت در آمریکا، اختلال در تولید نفت کانادا، نگرانی درباره صادرات نفت لیبی در کنار تلاش ترامپ برای تحریم صادرات نفت ایران، سبب شده است تا قیمت نفت خام، هفته گذشته به بالاترین حد در چند سال اخیر نزدیک شود.

 

وی افزود: ما به سوی شرایطی حرکت می‌کنیم که اختلال در عرضه نفت در همه جای دنیا مشهود بوده و دیدگاه موسسه ما این است که قیمت نفت تا پایان سه ماهه دوم سال آینده میلادی به 90دلار می‌رسد.

 

**عربستان در صورت لزوم تولید نفت را افزایش می دهد

به گزارش رویترز، سلمان بن عبدالعزیز السعود، پادشاه عربستان به دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا اطمینان داد که در صورت نیاز می تواند تولید نفت خود را افزایش دهد و این کشور عضو سازمان اوپک، ظرفیت ذخیره سازی دو میلیون بشکه نفت در روز را دارد.

 

این پیام پادشاه عربستان در پاسخ به پیشنهاد ترامپ برای افزایش تولید نفت این کشور عربی است.

 

سلمان گفت که ما دارای ذخایر نفت هستیم و برای تضمین توازن بازار نفت در صورت نیاز این میزان را به بازار عرضه خواهیم کرد.

 

**صادرات نفت جنوب عراق در ماه ژوئن افزایش یافت

به گزارش رویترز، وزارت نفت عراق اعلام کرد که صادرات نفت عراق از پایانه های جنوبی در ماه ژوئن (خرداد - تیر) به میانگین سه میلیون و 521 هزار بشکه در روز رسید که کمی بالاتر از ماه پیش از آن است.

 

عراق به عنوان دومین صادرکننده نفت اوپک، ماه مه (اردیبهشت - خرداد) به میانگین صدور سه میلیون و 490 هزار بشکه در روز رسید.

 

صادارت نفت از میدان های کرکوک در شمال عراق و تحت کنترل بغداد، از ماه اکتبر (مهر-آبان) تاکنون صفر است و این کشور کمتر از حداکثر ظرفیت تولید خود که نزدیک به 5 میلیون بشکه در روز برآورد می شود، نفت تولید می کند.

 

**کویت تولید نفت را 85 هزار بشکه در روز افزایش می دهد

به گزارش رویترز، «بخیت الرشیدی» وزیر انرژی کویت خبر داد که کشورش قصد دارد همسو با توافق اخیر اوپک و غیراوپک برای افزایش یک میلیون بشکه ای عرضه نفت، تولید خود را از روز یکشنبه (10 تیر) به میزان 85 هزار بشکه در روز افزایش دهد.

 

به گفته الرشیدی، کویت تولید نفت خود را از یکشنبه به 2 میلیون و 785 هزار بشکه در روز می رساند؛ این در حالیست که عربستان نیز قصد دارد تولید نفت خود را، ماه ژوئنه به 11 میلیون بشکه در روز ارتقا دهد.

روسیه هم اعلام کرده است که بیش از 200 هزار بشکه در روز به تولید نفت خود می افزاید.

 

**واردات نفت کره جنوبی 10 درصد افزایش یافت

به گزارش رویترز، وزارت تجارت، صنعت و انرژی کره جنوبی اعلام کرد که واردات نفت کشورش در ماه ژوئن با 9.9 درصد رشد سالانه به 96 میلیون بشکه رسید.

 

آمار این وزارتخانه با شرکت ملی نفت کره جنوبی کمی تقاوت دارد. البته طبق اعلام شرکت ملی نفت این کشور، تولید نفت کره جنوبی، ماه مه با 2.7 درصد افزایش سالانه به 95میلیون و 200 هزار بشکه رسید.

 

**افت شدید تولید نفت لیبی

رویترز به نقل از دو منبع لیبیایی گزارش داد: به دلیل اینکه مسئولان مناطق شرقی لیبی از صادرات نفت این کشور جلوگیری کرده و مخازن دو پایانه نفتی الحریقه و الزویتنیه پر شده، تولید نفت لیبی اکنون به 315 هزار بشکه در روز کاهش یافته است.

 

به گفته یکی از منابع یاد شده، حدود دو سوم از ظرفیت ذخیره‌سازی دو پایانه نفتی مذکور غیرقابل استفاده و ظرفیت باقی‌مانده این پایانه‌ها، پر شده است.

 

لیبی در چند ماه گذشته روزانه یک میلیون بشکه نفت تولید می‌کرده، اما حمله به پایانه‌های نفتی رأس لانوف و السیدر در روزهای گذشته، سبب شده بود تولید نفت این کشور به 450 هزار بشکه در روز کاهش یابد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------