آخرین اخبار اقتصادی

حقوق کارگران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

وزیر کار: از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند

وزیر کار اعلام کرد که از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند. به گزارش عصرایران، به این نتیجه رسیدیم که با ارسال…

نرخ واقعی مرغ ۸۵۰۰ تومان است



 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی , مرغ
ذوالفقاری گفت:با توجه به ظرفیت تولید ۲ میلیون و ۲۰۰ هرارتن گوشت مرغ در کشور،مشکلی در تامین نیاز کشور وجود ندارد. 

کریم ذوالفقاری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران در نشست خبری که صبح امروز برگزار شد،درباره آخرین وضعیت تولید گوشت مرغ و قرمز اظهار کرد: ۱۴ هزار و ۹۰۰ تن واحد صنعتی و نیمه صنعتی در بخش استان تهران داریم که کمتر از هزار واحد از این میزان معادل ۷ درصد در تعطیلی و نیمه تعطیلی به سر می برد.

 

وی تولید گوشت قرمز در استان تهران را ۳۱ هزار و ۲۰۰ تن اعلام کرد و افزود: تلاش بر ان است تا ظرفیت جدیدی در کشور ایجاد نشود و تنها از طرفیت ایجاد شده در واحدهای فعال و نیمه فعال استفاده کنیم.

 

دوالفقاری با بیان اینکه واحدهای مرغداری بسیار موفقی در استان تهران داریم،گفت: هم اکنون حدود ۶۰ هزارتن گوشت مرغ در استان تهران تولید می شود صمن انکه ۱۷ درصد کل تخم مرغ تولیدی کشور در استان تهران صورت می گیرد.

 

این مقام مسیول با اشاره به اینکه ۲ میلیون و ۲۰۰ هزارتن طرفیت تولید مرع در کشور داریم،افزود: این درحالی است که نیاز سالانه کشور ۲ میلیون تن است و با این وجود از لحاط میزان تولید گوشت مرغ مشکلی نداریم.

 

وی درباره اخرین وصعیت نهاده های دامی گفت: بخش عمده نهاده های مورد نیاز از جمله درت و سویا واحدهای مرغداری به دلیل اب بر بودن از طریق واردات تامین می شود.

 

وی درباره دلایل گرانی قیمت مرغ در بازار بیان کرد: با توجه به انکه در فصول مختلف نیاز متفاوت است ؛بنابراین به واسطه افزایش تقاضا،دمای بالای هوا و محدودیت در حمل و نقل قیمت گوشت مرع در برخی نقاط به نرخ ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده است که این رقم بالایی است که مورد تایید ما نیست.

 

به گفته وی با عرضه روزانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ تن مرع منجمد و ۱۰۰ تا ۱۵۰ تن مرغ گرم از طریق میدان بهمن و میادین میوه و تره بار در صدد مدیریت بازار هستیم.

 

دوالفقاری نرخ هر کیلو مرغ منجمد را ۶۷۵۰ و مرغ گرم ۸۱۷۵ تومان اعلام کرد.

 

رییس جهاد کشاورزی استان تهران قیمت مرغ در بازار را پیش بینی کرد و گفت: با توجه به جوجه ریزی مناسب واحدها پیش بینی می شود که قیمت مرغ از دو هفته اینده کاهش یابد.

 

وی نرخ واقعی هر کیلو گوشت مرغ را ۸ تا ۸ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به افزایش ۳۰ درصدی قیمت ارز اختصاص یافته به واردات نهاده های دامی ،افزایش قیمت مرغ طبیعی است و نباید انتطار داشت که مرغداران به نرخ سال کذشته مرغ تولیدی خود را در بازار عرضه کنند.

 

باشگاه خبرنگاران 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------