تا ۲ هفته ‌آینده صورت می‌گیرد:‌ اعلام جزییات بسته‌های حمایتی دولت



 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی , جزییات بسته‌های حمایتی
پس از آن‌که زمزمه عدم وجود بودجه برای یارانه نوزادان مطرح شد، معاون اقتصادی رئیس جمهور درباره قطع یارانه ها گفت:هیچ‌گونه تصمیمی درباره قطع یارانه‌ها و جایگزینی بسته‌های حمایتی از سوی دولت اتخاذ نشده است.

به گزارش تسنیم؛ براساس قانون بودجه امسال، جمع کل منابع هدفمندی یارانه‌ها 98 هزار و 800 میلیارد تومان برآورد شده که در صورت عدم کسر مالیات و کارمزد به شرکت‌های دولتی می‌توان با این رقم یارانه نقدی همه خانوارها را دو برابر کرد. از 98 هزار میلیارد تومان فوق تنها 37 هزار میلیارد تومان صرف پرداخت یارانه نقدی به مردم می‌شود و دولت و مجلس برای 61 هزار میلیارد تومان مابقی خرج‌های مختلفی تراشیده‌اند.

 

در قانون بودجه امسال، دولت موظف شده بتدریج نسبت به حذف یارانه سه دهک پردرآمد جامعه اقدام کند. اگر یارانه این سه دهک، حذف شود مشکلات حل می شود. زمزمه هایی برای عدم منابع کافی برای پرداخت یارانه به نوزادان وجود نداشت.

 

محمدنهاوندیان، معاون اقتصادی رئیس جمهور درباره قطع یارانه ها گفت:هیچ‌گونه تصمیمی درباره قطع یارانه‌ها و جایگزینی بسته‌های حمایتی از سوی دولت اتخاذ نشده است.

 

نهاوندیان اظهار داشت: نوسانات ارزی آسیب‌هایی را به اقشار ضعیف وارد کرده که در حال ساماندهی اقدامات جبرانی برای این قشر از جامعه هستیم. این بسته‌ها تا دو هفته آینده توسط سازمان برنامه و بودجه اعلام می‌شوند.

 

معاون اقتصادی رئیس جمهور بیان کرد: اینکه بانک مرکزی دربازار مداخله می‌کند یا دولت فرق دارد. بانک مرکزی به عنوان سیاست‌گذار ارزی مورد حمایت از سوی سه قوه قرار گرفته و با توجه به مصوبات شورای عالی هماهنگی اقتصادی باید در بازار حضور فعال داشته باشد.

 

حذف یارانه متولدین سال 97 تکذیب شد

انوشیروان محسنی‌بندپی، سرپرست وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی افزود: حدود 340 هزار نفر در ماههای تیر، مرداد و شهریور متولد شده‌اند که پرداخت یارانه آنها هم در حال بررسی است.

 

وی درباره اخبار منتشره در خصوص حذف یارانه متولدین سال 97 گفت: دولت یارانه‌ متولدین سال 97 را حذف نکرده و یارانه متولدین سال جاری تا پایان خرداد 97 پرداخت شده است.

 

محسنی بندپی با بیان اینکه پرداخت یارانه تکلیف مجلس شورای اسلامی بوده است,گفت: وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی مجری پرداخت یارانه است و واریز یارانه‌ها را در دستور کار خود دارد.

 

وی خاطرنشان کرد: محاسبات لازم برای پرداخت یارانه در حال انجام است و ما قطعاً تا پایان این ماه به کسانی که مستحق دریافت یارانه باشند مبلغ آن را واریز می‌کنیم.

 

بندپی، سرپرست وزارت کار چندی پیش گفت: کیفیت بسته های حمایتی، جمعیت تحت پوشش و اینکه چه مبلغی در قالب بسته کالا به اقشار نیازمند اهدا خواهد شد، هفته آینده اعلام می‌شود.در این شرایط اولویت اول دولت حمایت‌های اجتماعی است که دولت برای همه اقشار کم درآمد در نظر گرفته و قرار است قیمت برخی اقلام اساسی مانند دارو و کالاهای اساسی مانند برنج، مرغ، گوشت و روغن با توجه به ارزی که دولت به آن اختصاص داده افزایش پیدا نکند.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------