آخرین اخبار اقتصادی

حقوق کارگران،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی

وزیر کار: از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند

وزیر کار اعلام کرد که از سال بعد مجلس حداقل حقوق کارگران را تعیین می‌کند. به گزارش عصرایران، به این نتیجه رسیدیم که با ارسال…

وزیر کار: جزئیات همه معاملات را علنی می کنیم



 اخبار اقتصادی ,خبرهای اقتصادی , وزیر کار
تا سه ماه آینده همه معاملات را علنی می‌کنیم زیرا اصل بر شفافیت است. 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تاکنون در مسیر شفاف‌سازی نتایج خیلی خوبی به دست آورده‌ایم و تا سه ماه آینده همه معاملات را علنی می‌کنیم زیرا اصل بر شفافیت است.

 

به گزارش ایرنا به نقل از مرکز اطلا رسانی وزارت تعاون، «محمد شریعتمداری» در جلسه امروز(یکشنبه) با فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس، شفاف سازی را راهبرد خود در این وزارتخانه بیان کرد و گفت: تاکنون در این مسیر نتایج بسیار خوبی به دست آورده‌ایم.

 

وی در ادامه به موضوع اقدامات انجام شده در بخش پتروشیمی اشاره کرد و افزود: سیاست‌گذاری ما در حوزه پتروشیمی تشکیل هلدینگ‌های بزرگ و موثر است تا وضعیت شرکت‌‎ها را از این شرایط گسترده به لحاظ مدیریتی، خارج کنیم؛ در مورد فعالیت‌های فولاد، سیمان و ... نیز همین سیاست‌ها دنبال می‌شود.

 

** خواستار پرداخت مطالبات تامین اجتماعی هستیم

وزیر تعان، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه شفاف سازی راهبرد ما در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و ادامه خواهد داشت، افزود: امسال و سال آینده شرایط متفاوت است و اولویت‌های بودجه ای نیز باید متفاوت باشد؛ ما خواستار پرداخت مطالبات تامین اجتماعی هستیم.

 

وی گفت: اگر مطالبات پرداخت نشود چگونه می‌توانیم تعهدات بیمه‌ای خود را انجام دهیم؟ ترتیبات پرداخت مطالبات تامین اجتماعی باید در بودجه 98 دیده و تصویب شود.

 

** همسان سازی حقوق بازنشستگان اجرایی شود

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی نیز درباره این جلسه گفت: نمایندگان مجلس بر حمایت و تقویت بخش تعاونی‌ها و کارآمدسازی آن‌ها به عنوان زمینه ساز اشتغال و همچنین بر ضرورت پرداخت وام های اشتغالزایی تاکید دارند.

 

سیدحسین نقوی حسینی افزود: در ابتدای جلسه نکات و نظرات نمایندگان مطرح شد و وکلای ملت بر هدایت و مدیریت دقیق تامین اجتماعی و حفظ حقوق کارگران به عنوان حق الناس و جلوگیری از دست اندازی دولت به حقوق کارگران تاکید کردند.

 

وی با بیان اینکه نمایندگان حاضر در جلسه بر استفاده از مدیران توانمند، کارآمد و آشنا به کار در این وزارتخانه و ضرورت پرداختن جدی به اشتغالزایی تاکید کردند.

 

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس به تاکید نمایندگان بر همسان ‌‎سازی حقوق بازنشستگان و اجرای مصوبه مجلس در برنامه ششم توسعه اشاره کرد و گفت: توجه بر شرایط سخت بازنشستگان و در نظر گرفتن بسته‌های حمایتی برای آن‌ها از جمله موارد دیگری بود که نمایندگان بیان کردند.

 

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی به تاکید نمایندگان بر ضرورت رسیدگی به شرایط درمانی، مراکز درمانی و بیمارستان‌های تامین اجتماعی اشاره کرد و افزود: ضرورت احیا و تقویت تعاونی‌های مرزنشینان برای اشتغال در مناطق مرزی نیز مورد دیگری بود که از سوی نمایندگان مطرح شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------